|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cönkler ve mecmuaları tanımak ve bunlardan folklor çalışmalarında faydalanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cönkleri ve mecmuaları tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cönkleri ve mecmuaları folklor çalışmalarında kullanabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cönklerin yaratım ve aktarım süreçlerini tanır. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cönk ve mecmua katalogları üzerinde durularak cönklerden etkin bir şekilde yararlanmanın usul ve esasları ele alınacaktır. Ayrıca edisyon kritik çalışmalarına ağırlık verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cönk ve mecmua kataloglarının tanıtımı ve kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Cönklerin ve mecmuaların metin oluşturma ve şairlerin edebî kişiliğinin tespitindeki rolü | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Transkripsiyonlu metin çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Edisyon kritik yapma çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Millî Kütüphaneden alınan mikro filimler üzerinde okuma çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kütüphane çalışması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cunbur; Müjgân, Milli Kütüphane Cönkler Kataloğu, Ankara 2002. | |
2 | İvgin, Hayrettin, “Milli Folklor araştırma Dairesindeki Cönkler ve Bunlar Arasında Doğu Anadolu ve Fırat Havzası Cönkleri, Türk Kültürü.,S.283, Ankara1986. | |
3 | Görkem, İsmail, “Adana Mıntıkası Maarif Mecmuası’nda Yayımlanan Cönklerle İlgili Yazılar”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. VII, S. 1-2, Elazığ 1995, s. 73-76. | |
4 | Kaya, Doğan- M. Sabri Koz, Halk Hikâyeleri-I, Kitabevi Yay., İstanbul 2000. | |
5 | Koz, M. Sabri, “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: III: 19. Yüzyılın İlk Yarısından Kalma İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni, S. 4, İstanbul 2002, s. 10- 16. | |
6 | Kut, Günay, “Bir Cönk Üzerine”, Halk Kültürü, c.I, S. 3, İstanbul 1984, s. 75-85. | |
7 | Tulum, A. Mertol, Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, Deniz Kitabevi, İstanbul 2000. | |
8 | Sakaoğlu, Saim, “Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri”, Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu, Ankara: Fırat Üniversitesi Yayınları, Elazığ 1987, s. 219- 226. | |
9 | Ülkütaşır, M. Şakir, “Halk Edebiyatı Araştırmalarında Cönklerin Değeri”, Türk Kültürü, S. 60, Ankara 1986. | |
10 | Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131. | |
11 | Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |