Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 318 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 318 Adı: CÖNKLER VE MECMUALAR II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Cönkler ve mecmuaları tanımak ve bunlardan folklor çalışmalarında faydalanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cönkleri ve mecmuaları tanır. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cönkleri ve mecmuaları folklor çalışmalarında kullanabilir. PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cönklerin yaratım ve aktarım süreçlerini tanır. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cönk ve mecmua katalogları üzerinde durularak cönklerden etkin bir şekilde yararlanmanın usul ve esasları ele alınacaktır. Ayrıca edisyon kritik çalışmalarına ağırlık verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cönk ve mecmua kataloglarının tanıtımı ve kullanımı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Cönklerin ve mecmuaların metin oluşturma ve şairlerin edebî kişiliğinin tespitindeki rolü Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
3 Transkripsiyonlu metin çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
4 Edisyon kritik yapma çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
5 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
6 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
7 Cönk ve mecmua örnekleri üzerinde çalışmalar Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Millî Kütüphaneden alınan mikro filimler üzerinde okuma çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kütüphane çalışması Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
11 Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
12 Cönk okumaları, metin tamirleri, metinlerin başka yazılı kaynaklardaki versiyonlarının karşılaştırılması Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
13 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
14 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Metinler üzerinde transkripsiyon ve edisyon kritik çalışmaları Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cunbur; Müjgân, Milli Kütüphane Cönkler Kataloğu, Ankara 2002.
2 İvgin, Hayrettin, “Milli Folklor araştırma Dairesindeki Cönkler ve Bunlar Arasında Doğu Anadolu ve Fırat Havzası Cönkleri, Türk Kültürü.,S.283, Ankara1986.
3 Görkem, İsmail, “Adana Mıntıkası Maarif Mecmuası’nda Yayımlanan Cönklerle İlgili Yazılar”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. VII, S. 1-2, Elazığ 1995, s. 73-76.
4 Kaya, Doğan- M. Sabri Koz, Halk Hikâyeleri-I, Kitabevi Yay., İstanbul 2000.
5 Koz, M. Sabri, “Sermet Çifter Kütüphanesindeki Cönkler: III: 19. Yüzyılın İlk Yarısından Kalma İki Cönk”, 4. Kat: Yapı Kredi Sermet Çifter Araştırma Kütüphanesi Bülteni, S. 4, İstanbul 2002, s. 10- 16.
6 Kut, Günay, “Bir Cönk Üzerine”, Halk Kültürü, c.I, S. 3, İstanbul 1984, s. 75-85.
7 Tulum, A. Mertol, Tarihi Metin Çalışmalarında Usul: Menakıbu’l-Kudsiyye Üzerinde Bir Deneme, Deniz Kitabevi, İstanbul 2000.
8 Sakaoğlu, Saim, “Cönklerin Kültür Tarihimizdeki Yeri”, Fırat Havzası Yazma Eserler Sempozyumu, Ankara: Fırat Üniversitesi Yayınları, Elazığ 1987, s. 219- 226.
9 Ülkütaşır, M. Şakir, “Halk Edebiyatı Araştırmalarında Cönklerin Değeri”, Türk Kültürü, S. 60, Ankara 1986.
10 Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131.
11 Yavuz, Orhan, “Türk Edebiyatında Cönkler, Hususiyetleri ve Türk Dili”, Türk Dünyası Araştırmaları, S. 54, İstanbul 1988, s. 117-131.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90