|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Söz ve ezgi ilişkisini kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Söz ve ezgi ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk dünyasında çalgıları ve müzikleri tanıyabilir. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürlerin etkileşiminde müziğin rolünü açıklayabilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik ve söz ilişkisini, Türk dünyası çalgı ve müziklerini karşılaştırmalı inceleme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalgı yapımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Çalgı aletlerinin yapımına ilişkin anlatılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Müzik ve söz ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Müziğin sözlü kültür anlatılarındaki etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Müziğin sözlü kültür anlatılarındaki etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Türk dünyasında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Türk dünyasında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Asya’dan Anadolu’ya taşınan çalgılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Orta Asya’dan Anadolu’ya ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Balkan çalgıları ve ezgileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Kafkasya çalgıları ve ezgileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Irak ve Suriye Türkmenlerinde çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | İran Türkmenlerinde çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Kırım Tatarlarında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Perdeler, Ankara 1994. | |
2 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
3 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
4 | Arseven, Veysel, Açıklamalı Türk Halk Müziği Bibliyografyası, Ankara 1972. | |
5 | Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. | |
6 | Bartok, Bela, Küçük Asya’dan Türk Halk Musikisi; Çev. Bülent Aksoy, İstanbul 1991. | |
7 | Gazimihal, M.Ragıp, Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara 1975. | |
8 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III, (Hazırlayan: Nail Tan-Ahmet Çakır), Ankara 1997. | |
9 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Nefesli Çalgıları, Ankara 2001. | |
10 | Güray, Cenk, Tarihsel Süreç İçinde Makamlar, İstanbul 1997. | |
11 | Kaynar, Ümit, Türk Halk Kültürü ve Müziği, İstanbul 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |