|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla, Ortaoyunu ve çağdaş yorumlar tartışılacak ve uygulamalı halk bilimi kapsamında değerlendirilecektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımları öğrenir |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla ve Ortaoyunu gibi geleneksel tiyatro geleneklerini açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çağdaş yorumları açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Halk Tiyatrosu: Temel kavramlar ve yaklaşımlar köy seyirlik oyunları karagöz meddahlık kukla ortaoyunu tuluat tiyatrosu çağdaş gösteriler ve sanatçıları, uygulamalı halk bilimi İle ilişkilendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Köy seyirlik oyunları ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Karagöz | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Karagöz uygulamalı halk bilimi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Meddahlık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meddahlık ve uygulamalı halk bilimi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Ortaoyunu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Ortaoyunu ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Kukla ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Tuluat tiyatrosu ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Çağdaş gösteriler, sanatçılar ve gelenekse Türk Tiyatrosu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elçin, Şükrü, . Anadolu Köy Orta Oyunları . Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1991. | |
2 | And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkılap Kitabevi 1985 . | |
3 | Oral, Ünal, . Kukla Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul,2005. | |
4 | Özdemir, Nutku, Türk Halk Tiyatrosu, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.,2006. | |
5 | Sönmez, Süleyman, Karagöz Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |