|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk bilgisi ürünlerinden yarar yaratıcı drama yazarlığı eğitimi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Drama yazarlığı hakkında bilgi sahibi olacaktir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk bilgisi ürünlerini drama yarlığı ilişkilendirmeyi öğrenecektir |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk bilgisi ürünlerinin uygulamalı olarak nasıl kullanılabileceği hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk oyun yazarlığı ve gelişimi, drama yazarlığında halk bilimi kadrolarının kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Drama Yazarlığı ve Tanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Geleneksel Türk Tiyatrosu Metinleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Geleneksel Türk Tiyatrosu Metinleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cumhuriyet’ten günümüze Türk tiyatro metinlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Türk Sineması ve Halk Bilimi İlişkisi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
11 | Türk Sineması ve Halk Bilimi İlişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Stand-Up gösterileri ve Halkbiliminin Kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Stand-Up gösterileri ve Halkbiliminin Kullanımı | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Metinsel Değerlendirmeler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Metinsel Değerlendirmeler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu ,İnkılap Yay. Ankara, 1985 | |
2 | And, Metin, Başlangıçtan 1983’e Türk tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2015 | |
3 | Özakman, Turgut, Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 2007 | |
4 | Giovanni,Scognamillo, Türk Sinema Tarihi, Kabalcı, İstanbul, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |