|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Somut Olamayan Kültürel Mirasın Korunmasında Yaratıcı Aktörlerini rolü, güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözüm önerileri üretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | UNESCO’nun SOKÜM ve Yaşayan İnsan Hazinleri sözleşmeleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yaratıcı aktörlerin sorunlarına çözüm önerileri sunabilirler |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Devlete ait kültür politikalarının yenilenmesine yönelik düşünce oluşturma yetisine sahip olabilirler |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaratıcı Aktör Tanımı, SOKÜM ve Yaşayan İnsan Hazinelerinin korunmasın ilişkin sözleşme metinleri, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | BM 2030 sürdürülebilir kalkınma amaçları, soküm, yaratıcı aktörler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında uygulamalar ve risk alanları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Uluslararası Hukuk Açısından Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Rejimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Somut Olmayan Kültürel Miras ve Üniversite Gençliği | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Kültürel Miras ve eğitim politikaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi Üzerine | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Uygulamaları Açısından Somut Olmayan Kültürel Miras ve Folklor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’nin Yaşayan İnsan Hazineleri Programı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Yaşayan İnsan Hazineleri Programının Sürdürülebilirliği | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Ağaç oymacılığı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Maket ustalığı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Geleneksel el sanatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Yaşayan İnsan Hazineleri Programı, Kültür ve Turizm Bakanlığı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Müzecilik, Yaratıcılık ve Yaratıcı Aktörler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | YILMAZ, Özgül Özlem; Türkiye’de Kültürel Mirasın Sorunları ve Yönetimi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005. | |
2 | ASLAN, Ahmet, AYKANAT, Nuray, BEDEN, Direk ve diğerleri; Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Mirası, Ankara, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2008. | |
3 | SHIGEYUKI, Miyata, (Somut Olmayan Kültürel Miras Bölümü Başkanı), Ders Notları, Tokyo, Kültürel Varlıkları Araştırma Ulusal Enstitüsü, 12 Mart 2009. | |
4 | MADRAN, Emre ve ÖZGÖNÜL, Nimet; Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara, TMMOB Mimarlar Odası, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |