Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / THB 420 - TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ

Kodu: THB 420 Adı: SOKÜM VE YARATICI AKTÖRLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Somut Olamayan Kültürel Mirasın Korunmasında Yaratıcı Aktörlerini rolü, güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözüm önerileri üretir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 UNESCO’nun SOKÜM ve Yaşayan İnsan Hazinleri sözleşmeleri hakkında bilgi sahibi olurlar PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yaratıcı aktörlerin sorunlarına çözüm önerileri sunabilirler PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Devlete ait kültür politikalarının yenilenmesine yönelik düşünce oluşturma yetisine sahip olabilirler PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar.
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaratıcı Aktör Tanımı, SOKÜM ve Yaşayan İnsan Hazinelerinin korunmasın ilişkin sözleşme metinleri,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 BM 2030 sürdürülebilir kalkınma amaçları, soküm, yaratıcı aktörler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Somut olmayan kültürel mirasın korunmasında uygulamalar ve risk alanları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Uluslararası Hukuk Açısından Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Rejimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Üniversite Gençliği Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Kültürel Miras ve eğitim politikaları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi Üzerine Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Uygulamaları Açısından Somut Olmayan Kültürel Miras ve Folklor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Türkiye’nin Yaşayan İnsan Hazineleri Programı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Yaşayan İnsan Hazineleri Programının Sürdürülebilirliği Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Ağaç oymacılığı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Maket ustalığı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Yaşayan İnsan Hazineleri Programına Bir Öneri: Geleneksel el sanatları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Yaşayan İnsan Hazineleri Programı, Kültür ve Turizm Bakanlığı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Müzecilik, Yaratıcılık ve Yaratıcı Aktörler Anlatma, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 YILMAZ, Özgül Özlem; Türkiye’de Kültürel Mirasın Sorunları ve Yönetimi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.
2 ASLAN, Ahmet, AYKANAT, Nuray, BEDEN, Direk ve diğerleri; Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Mirası, Ankara, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, 2008.
3 SHIGEYUKI, Miyata, (Somut Olmayan Kültürel Miras Bölümü Başkanı), Ders Notları, Tokyo, Kültürel Varlıkları Araştırma Ulusal Enstitüsü, 12 Mart 2009.
4 MADRAN, Emre ve ÖZGÖNÜL, Nimet; Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara, TMMOB Mimarlar Odası, 2005.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90