Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖ504 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖ504 Adı: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ VE YENİ YAKLAŞİMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri incelemelerini, program geliştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin kuramsal yapısını irdeleyerek her bir yaklaşım ve model hakkında bilgi kazanmalarını ve program geliştirmede yurtiçi ve yurtdışında yapılmış araştırmaları takip edebilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
DÖÇ-2 Program geliştirme yeni yaklaşımların ve modellerin ilkelerini kavrayabilme PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
DÖÇ-3 Yeni yaklaşımları ve temel ilkeleri program geliştirmede uygulayabilme PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller. Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar. Hedefi merkezi alan modeller. Süreci merkezi alan modeller. Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
2 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
3 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
4 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
5 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar ve modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
6 Program geliştirmeyle ilgili yaklaşımlar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
7 Hedefi merkezi alan modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
8 Ara Sınav
9 Hedefi merkezi alan modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
10 Süreci merkezi alan modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
11 Süreci merkezi alan modeller Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
12 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
13 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
14 Yeni yaklaşım ve modellerle ilgili araştırmalar Sunum, tartışma, grup çalışması, anlatım
15 Yarıyıl sonu sınavı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
2 Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
3 Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 204