|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PERİHAN ULUCAN (perihanulucan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1. Yetişkin eğitiminin kapsamını açıklayabilecektir. 1.1. Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. 1.2. Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek açıklar. 1.3. Yetişkin eğitimi türlerini sıralar. 2. Yetişkin eğitiminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz edebilecektir. 2.1. Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini sorgular. 2.2. Yetişkin eğitimi çalışmalarını diğer disiplinlerle olan benzer ve farklı yönlerini tartışır. 2.3. Yetişkin eğitimi yönetim süreçlerini değerlendirir. 3. Yetişkin eğitiminde eğitim durumlarını tartışabilecektir. 3.1. Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri ilişkilendirir. 3.2. Yetişkin eğitiminin kitle iletişim araçlarıyla (televizyon, gazete vb.) ne şekilde yapıldığını tartışır. 3.3. Yetişkin eğitiminde internetin ve bilgisayar teknolojilerinin yerini tartışır. 4. Yetişkin eğitimi uygulama örneklerini yönetsel açıdan değerlendirebilecektir. 4.1. Dünyadaki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini karşılaştırır. 4.2. Türkiye'deki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini eleştirir. 4.3. Yetişkin eğitimi uygulamalarının neler olabileceğini ve nasıl yönetilebileceğini tartışır. 5. Yetişkin eğitimi için öneriler geliştirebilecektir. 5.1. Toplumun ihtiyaçlarının belirlenmesi için çözüm önerileri geliştirir. 5.2. Yetişkin eğitiminin yaygınlaştırılması için önerilerde bulunur. 5.3. Etkili yetişkin eğitiminin nasıl yapılması ve yönetilmesi gerektiğini değerlendirir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yetişkin, yetişkin eğitimi ve yetişkin öğrenenin özelliklerini bilir. |
PÇ-11 Program geliştirme ve değerlendirme alanıyla ilgili yurt içi ve yurt dışında yer alan sorunları, gelişmeleri ve yenilikleri değerlendirebilme. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında şu konulan işlenecektir: Program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeve, çağdaş program geliştirme yaklaşımları, program geliştirmenin aşamaları, programın ögeleri ve aralarındaki ilişkiler, yetişkinlerin ihtiyaç analizi yöntemleri, yetişkinlere dönük program incelemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yetişkin tanımı ile ilgili tartışmalar | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
2 | Yetişkin eğitimi teorileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
3 | Yetişkin eğitiminin dünyadaki tarihi gelişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
4 | Yetişkin eğitiminin ülkemizdeki tarihi gelişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
5 | Yetişkin eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
6 | Yetişkin eğitimi programları ve program geliştirme | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
7 | Yetişkin eğitiminde görev alan personelde bulunması gereken nitelikler | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetişkin öğrencilerin özellikleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
10 | Ülkemizde yetişkinlere eğitim veren kurum ve kuruluşlar ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
11 | Uzaktan yetişkin eğitimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
12 | Hizmet içi eğitim | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
13 | Halk eğitimi ve yaygın eğitim | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
14 | Öğretmenlik ve yetişkin eğitimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
15 | Öğretmenlik ve yetişkin eğitimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 199 |