|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez çalışmasının amacı; tez öğrencilerine bir konudaki araştırma sonuçlarını derleme veya bir konu hakkında kapsamlı yeni bir bilimsel yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliğinde bilimsel bir çalışmayı gerçekleştirme erkini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez hazırlamadaki kavramlar, yöntemler ve teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra tez yazım kurallarına bağlı olarak bir konuda üretilen bilgileri derleme, yeni bir yöntem geliştirme veya bilinen bir yöntemi bir alana uygulama niteliğinde akademik bir faaliyettir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanının temel bilgilerini kavrama | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Çalışma alanıyla ilgili güncel çalışma konularını takip etme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Alanıyla ilgili son çalışmaları (literatür) inceleme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Literatüre dayalı olarak, bilime yenilik getirecek bir tez bir çalışma konusu tespit etme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Hipoteze dayalı çalışma planı geliştirme. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Çalışma planı materyalini temin etme, gerekli ise projelendirme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gözlem yapma, veri, materyal toplama. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Gerekli ise deneysel araştırma planlama. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Toplanan verileri değerlendirme analiz etme. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | Bulguları özetleme tablolaştırma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Bulguları literatür bilgileriyle karşılaştırma ve tartışma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
14 | Bulgulara son şekli verme. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Tez metnini yazma ve yazım kuralları kapsamında kontrol etme ve sunma. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çevrimiçi veritabanları, kütüphane. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 12 | 14 | 168 |
c) Performans Ödevi | 12 | 14 | 168 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 14 | 210 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 716 |