|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL DİNÇER (idincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek lisans tez dönemindeki öğrencilere; danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik çalışmalardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez konusu ile ilgili detaylı teorik ve pratik bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez konusu ile ilgili bilimsel çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
2 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
3 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
4 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
5 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
6 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
7 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
10 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
11 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
12 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
13 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
14 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
15 | Bilimsel alanda rehberlik yapma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 40 |
5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |