|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN HÜSEYİN KILINÇ (hhkilinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin Türkiye ve dünyadaki program geliştirme, öğretme-öğrenme süreçleri, program değerlendirme ile ilgili alan yazını değerlendirerek özgün ürün meydana getirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlköğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ortaöğretimde konu alanlarının öğretim programlarını inceler |
PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır. PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlk, orta ve yüksek öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak, disiplin alanlarına göre, hedef, süreç, değerlendirme boyutlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiyedeki program geliştirme çalışmaları | Okuma ve araştırma |
2 | Türkiyedeki program geliştirme çalışmaları | Okuma ve araştırma |
3 | ilkokul programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
4 | ilkokul programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
5 | ilkokul programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
6 | ortaokul programların incelenmesi | Okuma ve araştırma |
7 | ortaokul programların incelenmesi | Okuma ve araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | ortaokul programların incelenmesi | Okuma ve araştırma |
10 | lise programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
11 | lise programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
12 | mesleki lise programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
13 | mesleki lise programlarının incelenmesi | Okuma ve araştırma |
14 | öğretmen eğitimi programları | Okuma ve araştırma |
15 | öğretmen eğitimi programları | Okuma ve araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 200 |