Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖ518 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖ518 Adı: EĞİTİMDE PROGRAM DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER, HASAN HÜSEYİN KILINÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; bir program değerlendirme çalışmasını planlama, veri toplama, analiz etme ve raporlaştırma sürecini gerçekleştirebileceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program değerlendirme tanım ve ilkelerinin tartışabilme PÇ-1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
DÖÇ-2 Program değerlendirme modellerini açıklayabilme PÇ-7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında şu konular ele alınacaktır: Program değerlendirmeye giriş; eğitim programının değerlendirmesi; program değerlendirme modelleri; ürün ve erişiye yönelik değerlendirme; programın öğelerine yönelik değerlendirme; Türkiyede program geliştirme çalışmalarının değerlendirilmesi; uygulamadaki bazı derslerin programlarının değerlendirilmesi; alternatif program değerlendirme modelleri; program değerlendirme standartları; program değerlendirme uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin öğretim planı Tartışma.
2 Temel Kavramlar Tartışma.
3 Program Değerlendirmede Etik Konular Tartışma.
4 Program Değerlendirme Çalışmasının Gerekçelendirilmesi Tartışma.
5 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme Tartışma.
6 Program Değerlendirme Modeline Karar Verme Tartışma.
7 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama Tartışma.
8 Ara Sınav
9 Program Değerlendirme Çalışmasını Planlama Tartışma.
10 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama Anlatım, soru-yanıt, tartışma.
11 Programı Değerlendirmek için Gerekli Verileri Toplama Tartışma.
12 Toplanan Verileri Analiz Etme Tartışma.
13 Değerlendirme Raporunu Yazma Tartışma.
14 Değerlendirme Raporunu Yazma Tartışma.
15 Değerlendirme Raporunu Yazma Tartışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erginer, E. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık.
2 Madaus, G. F., Stufflebeam, D., & Scriven, M. S. (1983). Program evaluation. In Evaluation models (pp. 3-22). Springer, Dordrecht.
3 Fitz-Gibbon, C. T., & Morris, L. L. (1987). How to design a program evaluation. Sage.
4 Owen, J. M. (2020). Program evaluation: Forms and approaches. Routledge.
5 McCormick, R., & James, M. (2018). Curriculum evaluation in schools. Routledge.
6 Klenowski, V. (2010). Curriculum evaluation: Approaches and methodologies. International Encyclopedia of Education [3rd edition], Volume 1, 335-341.
7 Wolf, P., Evers, F., & Hill, A. (2006). Handbook for curriculum assessment. Ontario: University of Guelph.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 200