Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EPÖ506 - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EPÖ506 Adı: EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, test geliştirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi, kapsamının belirlenmesi ve ölçülecek özelliklerin tanımlanması, denemelik maddelerin yazımı ve deneme formunun oluşturulması, deneme uygulaması ve analize hazırlık, madde ve test istatistiklerinin hesaplanması, uyun maddelerin seçimi ve nihai testin oluşturulması gibi konuları içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları anlama. PÇ-13 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
DÖÇ-2 Ölçme aracı geliştirme ile ilgili temel kavramların bilgisi PÇ-5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
DÖÇ-3 Hedeflerin (Kazanımların) aşamalı sınıflandırmasını kavrayabilme PÇ-3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramlar, ölçmede geçerlik ve güvenirlik, ölçme teknikleri, ölçme ve değerlendirme ile ilgili istatistiksel işlemler, Duyuşsal Alan Davranışlarının ölçülmesi, psiko-motor davranışların ölçülmesi ve performans değerlendirme, soru hazırlama teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenme ve öğretme sürecinde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
2 Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
3 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin nitelikleri. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
4 Test ve ölçek geliştirmeyle ilgili temel kavramların bilgisi. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
5 Bloom un bilişsel ve duyuşsal alanlara ilişkin hedeflerle ilgili sınıflandırması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
6 Test ve ölçek kapsamının belirlenmesi. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
7 Test ve ölçeklerle ölçülecek özelliklerin tanımlanması. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
8 Ara Sınav
9 Denemelik maddelerin yazımı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
10 Deneme formunun oluşturulması. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
11 Deneme uygulaması ve analize hazırlık, Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
12 Madde ve test istatistiklerinin hesaplanması, Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
13 Madde seçme ve düzeltme çalışmaları Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
14 Nihai testin oluşturulması ve çalışmanın rapora dönüştürülmesi Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, araştırma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 10 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 13 13
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 7 7
0
0
Toplam İş Yükü 200