|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim reformunu kavrayabilme |
PÇ-2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal, ekonomik vs.) ilişkilendirebilir. |
|
DÖÇ-2 | Cumhuriyet döneminde ilköğretimde yapılan reformları kavrayabilme |
PÇ-12 Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’de eğitim yapılarını ve sistemlerini analiz ederek nasıl oluştuğunu, hangi değişmelerin sistem ve yapıda reforma neden olduğunu anlamak, Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar yapılan eğitim reformları hakkında bilimsel bilgi sahibi olmak, Türk Eğitim sisteminin yeni yapısında reforma ihtiyaç duyulan alanlarda nasıl reform yapılacağını analiz etmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim Reformu Kavramının Mahiyeti ve Cumhuriyet Dönemine Geçişle Birlikte Eğitim Reformlarına duyulan İhtiyaç | Anlatım, Soru-Yanıt |
2 | Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Atatürk Dönemi Eğitim Reformları | Anlatım, Soru-Yanıt |
3 | Cumhuriyet Döneminde Okul Öncesi Eğitimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
4 | Cumhuriyet Döneminde İlköğretimde Eğitimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
5 | Cumhuriyet Döneminde İlköğretimde Eğitimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
6 | Cumhuriyet Döneminde Genel Ortaöğretimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
7 | Cumhuriyet Döneminde Genel Ortaöğretimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cumhuriyet Döneminde Mesleki ve Teknik Eğitimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
10 | Cumhuriyet Döneminde Mesleki ve Teknik Eğitimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
11 | Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
12 | Cumhuriyet Döneminde Yükseköğretimde Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
13 | Cumhuriyet Döneminde Özel Eğitim Alanında Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
14 | Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Alanında Yapılan Reformlar | Anlatım, Soru-Yanıt |
15 | Cumhuriyet Döneminde Yapılan Eğitim Reformları Çerçevesinde 21. yüzyıl Türkiye’sinde Eğitim Sistemimiz | Anlatım, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 204 |