|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilinin tüm teknik alanlardaki karşılıklarıyla öğrenmek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkiye'de ve dünya'da işaret dili, İşaret dili parmak alfabesi | Sözlü anlatım |
| 2 | aile bireyleri ve akrabalar,vücudumuz | Sözlü anlatım |
| 3 | Sağlık, fiiller | Sözlü anlatım |
| 4 | sıfatlar, zıt anlamlı kelimeler | Sözlü anlatım |
| 5 | sayılar, matematik işaretleri ve ölçüler | Sözlü anlatım |
| 6 | duygular, zaman ve dilimleri | Sözlü anlatım |
| 7 | taşıtlar ve trafik, renkler,spor ve spor kulüpleri | Sözlü anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | okul ve eğitim, ısıtma araçları ve yakacaklar | Sözlü anlatım |
| 10 | giyecek ve takılar, yiyecek ve içecekler | Sözlü anlatım |
| 11 | ev ve ev eşyaları, meslekler, el takımları ve makineler | Sözlü anlatım |
| 12 | bitkiler ve hayvanlar,müzik ve müzik aletleri | Sözlü anlatım |
| 13 | isimler | Sözlü anlatım |
| 14 | yönler,hava ve coğrafi terimler, deyimler | Sözlü anlatım |
| 15 | türkiye'nin illeri, ülkeler | Sözlü anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk işaret dili sözlüğü, MEB | |
| 2 | Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret dili | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||