|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
| DÖÇ-2 | Öğrencilerin iş ortamı ile ilgili çeşitli metinleri okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilmelerini, metinlerdeki içerik ile ilgili sebep-sonuç ilişkisini anlayabilmelerini, metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilmelerini sağlamak. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrencilerin Uygun başlangıç, geçiş ve bitiş ifadelerini kullanarak iş ile ilgili konuşmaları başlatıp sürdürebilmelerini; İş projesi için kısa sunumlar yaparak sunum becerilerini sergileyebilmelerini sağlamak. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İşletme Bilimine İlişkin İngilizceye Giriş | Sözlü Anlatım |
| 2 | Olay Çalışması: ‘Rudmore Press Ltd.’ | Sözlü Anlatım |
| 3 | Olay Çalışması: ‘ Gremby Country Council’ | Sözlü Anlatım |
| 4 | Olay Çalışması: ‘The Omega Organization’ | Sözlü Anlatım |
| 5 | Olay Çalışması: ‘Want to Open a Foreign Franchise? Read This First!’ | Sözlü Anlatım |
| 6 | Olay Çalışması: ‘Shareholders Walk Out at Philip Morris’ | Sözlü Anlatım |
| 7 | Değerlendirme Çalışması | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Olay Çalışması: ‘Selling with Fear’ | Sözlü Anlatım |
| 10 | Olay Çalışması: ‘The Sweet Smell of Subliminal Perception’ | Sözlü Anlatım |
| 11 | Olay Çalışması: ‘A Profitable Diversion’ | Sözlü Anlatım |
| 12 | Olay Çalışması: ‘Secretaries’ New Power’ | Sözlü Anlatım |
| 13 | Olay Çalışması: ‘ Positioned for Change’ | Sözlü Anlatım |
| 14 | Olay Çalışması: ‘Producing Ecologically Correct Clothing’ | Sözlü Anlatım |
| 15 | Değerlendirme Çalışması | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2015. | |
| 2 | Cesur Öztürk, Building Skills for Profiency, Pelikan Yayınları, Ankara, 2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||