|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı küreselleşme sürecinin ekonomik etkilerini analiz etmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Küreselleşmenin ekonomik etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Küreselleşmeye yönelik yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Küreselleşme evrelerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Küreselleşme, Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Kriz, Küreselleşme ve Büyüme, Küreselleşme ve Türkiye. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Küreselleşme: Teorik Çerçeve | Anlatma- Tartışma |
| 2 | Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar | Anlatma-Tartışma |
| 3 | Küreselleşme Sürecini Etkileyen Temel Faktörler | Anlatma-Tartışma |
| 4 | Küreselleşmenin Etki Alanları | Anlatma-Tartışma |
| 5 | Küreselleşmenin Etki Alanları | Anlatma-Tartışma |
| 6 | Küreselleşmenin Kurumsal Kimliği | Anlatma-Tartışma |
| 7 | Küreselleşme ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma-Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Küresel Üretim | Anlatma-Tartışma |
| 10 | Küresel Finans | Anlatma-Tartışma |
| 11 | Küreselleşme ve İktisadi Kalkınma | Anlatma-Tartışma |
| 12 | Küreselleşme ve Kriz | Anlatma-Tartışma |
| 13 | Küreselleşme ve Kriz | Anlatma-Tartışma |
| 14 | Küreselleşme Sürecinde Türkiye | Anlatma-Tartışma |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma-Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hüseyin Altay-Ali Şen (2011). Küresel Ekonomi Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Detay Yayıncılık. | |
| 2 | Ramazan Kurtoğlu (2014). Küresel Ekonomik Kriz ve Yeni Dünya Düzeni (4. Baskı), Orion. | |
| 3 | Erinç Yeldan (2013). Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi / Bölüşüm, Birikim ve Büyüme, İletişim Yayınları. | |
| 4 | Makaleler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları ve Makaleler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 3 | 5 | 15 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 107 | ||