|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı küreselleşme sürecinin ekonomik etkilerini analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Küreselleşmenin ekonomik etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Küreselleşmeye yönelik yaklaşımları açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küreselleşme evrelerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küreselleşme, Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar, Küreselleşme ve Kriz, Küreselleşme ve Büyüme, Küreselleşme ve Türkiye. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küreselleşme: Teorik Çerçeve | Anlatma- Tartışma |
2 | Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar | Anlatma-Tartışma |
3 | Küreselleşme Sürecini Etkileyen Temel Faktörler | Anlatma-Tartışma |
4 | Küreselleşmenin Etki Alanları | Anlatma-Tartışma |
5 | Küreselleşmenin Etki Alanları | Anlatma-Tartışma |
6 | Küreselleşmenin Kurumsal Kimliği | Anlatma-Tartışma |
7 | Küreselleşme ve Ekonomik Entegrasyon | Anlatma-Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küresel Üretim | Anlatma-Tartışma |
10 | Küresel Finans | Anlatma-Tartışma |
11 | Küreselleşme ve İktisadi Kalkınma | Anlatma-Tartışma |
12 | Küreselleşme ve Kriz | Anlatma-Tartışma |
13 | Küreselleşme ve Kriz | Anlatma-Tartışma |
14 | Küreselleşme Sürecinde Türkiye | Anlatma-Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatma-Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hüseyin Altay-Ali Şen (2011). Küresel Ekonomi Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Detay Yayıncılık. | |
2 | Ramazan Kurtoğlu (2014). Küresel Ekonomik Kriz ve Yeni Dünya Düzeni (4. Baskı), Orion. | |
3 | Erinç Yeldan (2013). Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi / Bölüşüm, Birikim ve Büyüme, İletişim Yayınları. | |
4 | Makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları ve Makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 3 | 5 | 15 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |