|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Davranış Bilimleri dersinin amacı insan davranışının psikolojik ve sosyolojik belirleyicilerine, davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisine, insan davranışının duyum-algılama-öğrenme-motivasyon-kişilik boyutları arasındaki ilişkiye, insan davranışı ve kültür arasındaki ilişkisine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Davranışın psikolojik belirleyicilerinden kişilik, duyum, algı, öğrenme, stres süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Davranışın sosyolojik ve psikolojik belirleyicilerinden kültür, tutum ve güdülenme, iletişim kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-39 İnsan davranışının toplum ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisi, davranış ve motivasyon arasındaki ilişki, davranış ile duyum-algılama-öğrenme arasındaki ilişki, davranış ve kültür ilişkisi, davranışı etkileyen faktörler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimlerinin Diğer Sosyal Bilimler ile İlişkisi | Anlatım |
2 | Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları Davranış Bilimlerinde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Anlatım |
3 | Kişilik | Anlatım |
4 | Kişilik Kuramları I | Anlatım |
5 | Kişilik kuramları II | Anlatım |
6 | Kimlik | Anlatım |
7 | Güdülenme ve İhtiyaçlar | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stres ve stresle Başa çıkma | Anlatım |
10 | Algılama ve Davranış | Anlatım |
11 | Öğrenme ve Davranış | Anlatım |
12 | Kişilerarası İletişim | Anlatım |
13 | Kültür ve Davranış | Anlatım |
14 | Tutumlar | Anlatım |
15 | Davranış Bouzklukları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Amerikan Psikiyatri Birliği. (2018). DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı. (Çev. Ertuğrul Köroğlu). | |
2 | Güney, S. (2018). Davranış Bilimleri. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |