|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı klinik tanısı olan olguların öğrencilere verilmesi, grup çalışması olarak yönlendirilmesi, literatür taraması, değerlendirme, olguya yönelik problemlerin yetersizlik, özür ve anlam kavramları altında listelenmesi, iş ve uğraşı terapisi çözüm önerileri, uygun iş ve uğraşı terapisi programlarının tartışılarak belirlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Klinik problem çözme kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | İş uğraşı kapsamına giren hastalık gruplarında klinik problem çözme yaklaşımlarını uygulayabilir. |
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Hastalık grupları için farklı değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını karşılaştırıp tartışabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klinik problemler ve klinik problem çözme aşamaları, klinik problem çözmede karışıklık yaratan durumlar ve yararlanılacak tanı / tedaviler, nörolojik, muskuloskeletal, kardiyak, pulmoner iş ve uğrası terapisinde, çocuk olgularda, erişkin olgularda, geriatrik olgularda klinik problemler ve çözme stratejileri, klinik problem çözmede klinik sorgulamaların yeri ders içeriğinde yer almaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş ve uğraşı terapisinde klinik problemlerin belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
2 | Klinik problem çözme aşamaları, klinik problem çözmede yararlanılacak tanı / tedaviler | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
3 | Medulla spinalis yaralanmasında klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
4 | Karpal tünel sendromunda klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
5 | Serebral palsi'de klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
6 | Disk hernilerin'de klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
7 | İnme'de klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaygın gelişimsel bozukluklar' da klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
10 | Psikiyatrik hastalıklarda klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
11 | Tendon yaralanmaları'nda klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
12 | Brachial plexus yaralanmaları'nda klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
13 | Geriatrik olgularda klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kas hastalıklarında klinik problem çözme | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
15 | Final sınavları hazırlık | Anlatma Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel literatür kaynakları (konu ile ilgili makale ve tezler) | |
2 | Ders notları kullanılacaktır. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 0 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |