|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM CAN DOĞAN (bayramcandogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Normal motor gelişimi anlamak; refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelişimsel teorileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tipik ve atipik motor gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Refleks gelişim sürecini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anatomi, normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumları incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel giriş ve dersin içeriği | Anlatma, Soru - Cevap |
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | Anlatma, Soru - Cevap |
3 | Motor gelişimi dönemleri | Anlatma, Soru - Cevap |
4 | Prenatal gelişim ve doğum | Anlatma, Soru - Cevap |
5 | Motor Kontrol Anatomisi | Anlatma, Soru - Cevap |
6 | Fetüsün gelişimi | Anlatma, Soru - Cevap |
7 | Fiziksel ve Motor Gelişim İnfant ve Toddlerhood dönemi | Anlatma, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kaba ve ince motor gelişim | Anlatma, Soru - Cevap |
10 | Primitif- Postural Refleksler | Anlatma, Soru - Cevap |
11 | Duyu ve algının gelişimi | Anlatma, Soru - Cevap |
12 | Fiziksel büyüme ve gelişim Çocukluk ve adolesan dönemi | Anlatma, Soru - Cevap |
13 | Fiziksel büyüme ve gelişim Ergenlik, genç erişkin, orta erişkin dönem | Anlatma, Soru - Cevap |
14 | İleri erişkin dönem Yaşlanma | Anlatma, Soru - Cevap |
15 | Genel tartışma | Anlatma, Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaynak: Livanelioğlu A., Kerem Günel M. Serebral Palside Fizyoterapi. Hipokrat Kitabevi, 2009, Ankara | |
2 | Karaduman A, Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon 2. Hipokrat Kitabevi, 2017, Ankara | |
3 | Ders notları kullanılacaktır. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |