|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM CAN DOĞAN (bayramcandogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hasta ve engelli populasyon için ev okul işyeri çevre düzenlemelerinin ve gerekli modifikayonlarının yapılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ev, okul ve iş yerlerinde çevre düzenlemesini yapabilir. |
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gerekli düzenlemelerin uygulanışını ve modifikasyonunu anlatabilir |
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nörolojik hastalar için günlük yaşam aktivitelerini sıralayabilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Pediyatrik hastalar için günlük yaşam aktivitelerini sıralayabilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özürlü hastaların günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığına yönelik olarak ev ve iş yerinde çevresel düzenlemeler, özürlünün kendi ulaşım aracının adaptasyonu ve eğitimi, özürlünün sosyal yaşama adaptasyonu, mimari düzenlemeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Günlük yaşam aktivitelerinin tanımı. | Anlatma, Soru - Cevap |
2 | Günlük yaşam aktivitelerinin sınıflandırılması. | Anlatma, Soru - Cevap |
3 | Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi 1. | Anlatma, Soru - Cevap |
4 | GYA değerlendirilmesi 2. | Anlatma, Soru - Cevap |
5 | GYA eğitimi 1. | Anlatma, Soru - Cevap |
6 | GYA eğitimi 2 | Anlatma, Soru - Cevap |
7 | Tekerlekli sandalye modifikasyonu. | Anlatma, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ev düzenlemesi. | Anlatma, Soru - Cevap |
10 | Okul düzenlemesi. | Anlatma, Soru - Cevap |
11 | İşyeri düzenlemesi. | Anlatma, Soru - Cevap |
12 | Adaptif gereçlerin kullanılması. | Anlatma, Soru - Cevap |
13 | Depolama alanlarının kullanımı. | Anlatma, Soru - Cevap |
14 | Enerji koruma prensipleri I | Anlatma, Soru - Cevap |
15 | Enerji koruma prensipleri II | Anlatma, Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hülya Kayıhan, Hemiplejide İş ve Uğraşı tedavisi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1989. | |
2 | Gayle Ilene Hersch, Nancy K. Lamport, Margaret S. Coffey, Activity Analysis: Application to Occupation, Slack, 2005. | |
3 | Darlene Mannix, Life Skills Activities, John Wiley & Sons, 2009. | |
4 | Günlük Yaşam Aktiviteleri, Gonca BUMİN, Hipokrat Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |