Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / İUT204 - İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ

Kodu: İUT204 Adı: GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNDE ÇEVRESEL DÜZENLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAYRAM CAN DOĞAN (bayramcandogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hasta ve engelli populasyon için ev okul işyeri çevre düzenlemelerinin ve gerekli modifikayonlarının yapılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ev, okul ve iş yerlerinde çevre düzenlemesini yapabilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Gerekli düzenlemelerin uygulanışını ve modifikasyonunu anlatabilir PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Nörolojik hastalar için günlük yaşam aktivitelerini sıralayabilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Pediyatrik hastalar için günlük yaşam aktivitelerini sıralayabilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özürlü hastaların günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığına yönelik olarak ev ve iş yerinde çevresel düzenlemeler, özürlünün kendi ulaşım aracının adaptasyonu ve eğitimi, özürlünün sosyal yaşama adaptasyonu, mimari düzenlemeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Günlük yaşam aktivitelerinin tanımı. Anlatma, Soru - Cevap
2 Günlük yaşam aktivitelerinin sınıflandırılması. Anlatma, Soru - Cevap
3 Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirilmesi 1. Anlatma, Soru - Cevap
4 GYA değerlendirilmesi 2. Anlatma, Soru - Cevap
5 GYA eğitimi 1. Anlatma, Soru - Cevap
6 GYA eğitimi 2 Anlatma, Soru - Cevap
7 Tekerlekli sandalye modifikasyonu. Anlatma, Soru - Cevap
8 Ara Sınav
9 Ev düzenlemesi. Anlatma, Soru - Cevap
10 Okul düzenlemesi. Anlatma, Soru - Cevap
11 İşyeri düzenlemesi. Anlatma, Soru - Cevap
12 Adaptif gereçlerin kullanılması. Anlatma, Soru - Cevap
13 Depolama alanlarının kullanımı. Anlatma, Soru - Cevap
14 Enerji koruma prensipleri I Anlatma, Soru - Cevap
15 Enerji koruma prensipleri II Anlatma, Soru - Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hülya Kayıhan, Hemiplejide İş ve Uğraşı tedavisi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 1989.
2 Gayle Ilene Hersch, Nancy K. Lamport, Margaret S. Coffey, Activity Analysis: Application to Occupation, Slack, 2005.
3 Darlene Mannix, Life Skills Activities, John Wiley & Sons, 2009.
4 Günlük Yaşam Aktiviteleri, Gonca BUMİN, Hipokrat Kitabevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120