|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Değişik gruplarda uygulanan fiziksel uygunluk test bataryalarını, spor yaralanmalarını-iyileşme süreçlerini tanımlamak, sporda ve yaralanmalarında uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, spor yaralanmalarından sonra f rehabilitasyon alanında problem çözme becerisini geliştirerek, sporcunun güvenli bir şekilde spora dönüşünü sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor yaralanmalarında ilk yardım ve ön tedaviyi tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporda karşılaşılan yumuşak doku yaralanmalarını tanımlayabilir ve planlanan tedavi programını uygulayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sporda beslenme ve doping konuları ile ilişkisini açıklar. |
PÇ-37 Beslenme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk ve spor, kadın ve spor konularının öneminin kavranması; Antrenman bilgisi, spor psikolojisi, sporda beslenme ve doping konularının kavranması; Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz planlaması; Fiziksel uygunluğun tanımı ve değişik gruplarda kullanılan test bataryalarının tanımlanması; Spor yaralanmalarının ve iyileşme süreçlerinin tanımlanması, Spor yaralanmalarında ve sporcularda ölçme, değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulaması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
2 | Dünyada Ve Türkiye’de Sporcu sağlığının gelişimi | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
3 | Fiziksel Yapının ve Performansın Değerlendirilmesi | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
4 | Fiziksel Uygunluğun ve Özürlü Sporcunun Değerlendirilmesi | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
5 | Sağlık Muayeneleri, Isınma/Soğuma, Germe | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
6 | Oyun Kuralları, Spor Sahaları, Spor Malzemeleri, Sağlık Bilgisi | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
7 | Sporlar ve Spor Yaralanmaları | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor Yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımı (1)- Konservatif | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
10 | Spor Yaralanmalarında Tedavi Yaklaşımı (2)- Cerrahi | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
11 | Bandajlama, Bantlama hakkında bilgilendirme | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
12 | Çocuk ve Spor | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
13 | Kadın ve Spor | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
14 | Yaşlılarda Spor | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
15 | Final Sınavı Hazırlık | Anlatma Soru-Cevap Özetleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergun N, Baltacı G, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri. Hacettepe Üniversitesi FTR YO yayınları. Ankara, 2006 | |
2 | Sporcu Sağlığı ve Performans Mehmet Ünal | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon ,bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |