|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜLEYMAN TOPALOĞLU (topaloglu(pasif-E-99321579-663.07-2300088777)@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin, engellilik olgusuna yönelik çeşitli kavramları tanımlayıp ayırt edebilmesi, engelliliğe ilişkin teorik yaklaşımları ana hatlarıyla öğrenebilmesi, engellilik olgusunun toplumsal temellerini kavrayabilmesi, engellilerin yaşadığı bireysel ve sosyal sorunlara nüfuz etmesi ve engelliliğe dair sosyal politikalar hakkında bilgi sahibi olabilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engellilik, fonksiyon kaybı, özür, özel gereksinimli olma, yeti yitimi gibi kavramların benzer ve farklı yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Engelliliğe ilişkin toplumsal algıyı çözümleyerek sosyolojik bir perspektif ile değerlendirebilir. |
PÇ-39 İnsan davranışının toplum ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engellilik olgusuna yönelik teorik yaklaşımları ve modelleri kavrayabilir. |
PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramları, engelliliğe ilişkin toplumsal algı, engelliliğin tarihsel serencamı, engelliliğe ilişkin modeller, engelli nüfusun demografik özellikleri, engeli bireylerin sorunları, engelli ailelerinin sorunları, engellilerin rehabilitasyonu, engellilere yönelik sosyal politikalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Engellilik, özürlülük, sakatlık, yeti ve fonksiyon kaybı, özel gereksinimli olma gibi kavramların benzer ve farklı yönleri | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
2 | Engelliliğe yönelik toplumsal algının genel bir tasviri | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
3 | Engelliliğin tarihsel serencamı 1 : Batı Tarihi (Antik Yunan'dan 1970'lere genel bir panaroma) | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
4 | Engelliliğin tarihsel serencamı 2 : Türk-İslâm Tarihi (İslâmiyetin doğuşundan günümüze genel bir panaroma) | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
5 | Engelliliğe ilişkin modeller | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
6 | Engelli Nüfusun Demografik Özellikleri | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
7 | Engelli Bireylerin Toplumda Yaşadığı Başlıca Sorunlar | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Engelli ailelerine yönelik modellemeler | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
10 | Engellilerin toplumsal yaşamı ve aile | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
11 | Engellilerin rehabilitasyonu | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Engellilere yönelik sosyal politikalar ve sosyal hizmetler | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Küreselleşme Sürecinde Engellilik: Risk mi, Fırsat mı? -1- | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Küreselleşme Sürecinde Engellilik: Risk mi, Fırsat mı? -2- | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Dönem süresince işlenen/irdelenen konuların ve perspektifin genel bir değerlendirmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Engellilik ve Katılım, Mahmut Yaran, Vize Yayıncılık | |
2 | Hakan Sarı & Tuğba Pürsün, Engelliler ve Sosyal Hizmet, Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar,projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |