|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spor fizyoterapisini, değişik gruplarda uygulanan fiziksel uygunluk test bataryalarını, spor yaralanmalarını-iyileşme süreçlerini tanımlamak, sporda ve yaralanmalarında uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve tedavi yaklaşımları ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, spor yaralanmalarından sonra fizyoterapi alanında problem çözme becerisini geliştirerek, sporcunun güvenli bir şekilde spora dönüşüne yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yetişkinlerde fiziksel aktivitenin önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporda karşılaşılan yumuşak doku yaralanmalarını tanımlayabilir ve planlanan tedavi programını uygulayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-4 Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Spor yaralanmalarında tedavi prensiplerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sporda beslenme ve doping konuları ile ilişkisini açıklar. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-31 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor fizyoterapisinin tanımlanması, çocuk ve spor, kadın ve spor konularının öneminin kavranması; Antrenman bilgisi, spor psikolojisi, sporda beslenme ve doping konularının kavranması; Kronik hastalıklarda spor ve egzersiz planlaması; Fiziksel uygunluğun tanımı ve değişik gruplarda kullanılan test bataryalarının tanımlanması; Spor yaralanmalarının ve iyileşme süreçlerinin tanımlanması, Spor yaralanmalarında ve sporcularda ölçme, değerlendirme ve fizyoterapi uygulaması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar , fiziksel aktivite ve egzersiz | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
2 | Çocuk ve ergenlerde fiziksel aktivite | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
3 | Yetişkinlerde fiziksel aktivite | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
4 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivite | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
5 | Fiziksel uygunluk parametreleri | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
6 | Spor yaralanmalarından korunma,Sporda koruyucu ekipmanlar | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
7 | Sporda kuvvet,dayanıklılık,esneklik | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor Yaralanmaları-I | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
10 | Spor Yaralanmaları-II | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
11 | Sporda Kas yaralanmaları | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
12 | Sporcularda tendon yaralanmaları | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
13 | Sporcularda menisküs ve bağ yaralanmaları | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
14 | Spor yaralanmlarında ön tedavi-kesin tedavi | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
15 | Bandajlar ve bantlama | Anlatım Soru-Cevap Özetleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergun N, Baltacı G, Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri. Hacettepe Üniversitesi FTR YO yayınları. Ankara, 2006 | |
2 | Sporcu Sağlığı | |
3 | Sporcu Sağlığı ve Performans -Mehmet Ünal | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon ,bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |