|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizyoterapide kanıta dayalı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak, uygulamaları kanıt düzeyine göre sınıflayabilmek ve analiz edebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kanıta dayalı uygulamaları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klinik soru oluşturabilir. |
PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kanıt düzeyi yüksek araştırma sonuçlarını rehabilitasyon alanında kullanabillir. |
PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Uygulanan tedavilerin bilimsel temelini açıklayabilir. |
PÇ-9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fizyoterapide kanıta dayalı uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve tartışmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar | Anlatma, Soru - Cevap |
2 | Önemi | Anlatma, Soru - Cevap |
3 | Uygulama Süreci | Anlatma, Soru - Cevap |
4 | Kanıt Düzeyleri | Anlatma, Soru - Cevap |
5 | Klinik Problem için Soru Oluşturma | Anlatma, Soru - Cevap |
6 | Sistematik Araştırma Yapma | Anlatma, Soru - Cevap |
7 | Kanıtları Değerlendirme | Anlatma, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karar Verme | Anlatma, Soru - Cevap |
10 | Başarıyı Ölçme | Anlatma, Soru - Cevap |
11 | Kanıtları Uygulama | Anlatma, Soru - Cevap |
12 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
13 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
14 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
15 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notları kullanılacaktır. | |
2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Yaklaşımlar - 2019, Gül Şener, Türkiye Klinikleri Özel Sayı | |
3 | Kanıta Dayalı Elektroterapi, Edibe Yakut | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |