|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çömlekçi tornasında şekillendirme prensibini öğrenmesini sağlamak ve özgün uygulamalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlayabilir. |
PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form şekillendirebilir |
PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Ölçülendirme becerisini kazanabilir. |
PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İstenen ölçüde uygulama yapabilir. |
PÇ-43 Estetik duyguların, teknik bilgi ve becerilerin arttırılmasında yetenek sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çömlekçi tornasında özgün üç boyutlu tasarımların uygulamalarını yapmak, yüzey değerlendirmelerinde estetik çözümlemeler aramak. Çamur tornasında farklı seramik formlar tasarlamak ve şekillendirmek. Çamurun havasını alma, merkeze getirme, yükseltme, inceltme, düzeltme, dip alma, standart ölçülerde silindir yapma. Silindir formlar, çanak, tabak, kulp, küre vazo yapma. Astar akıtma, kazıma, izleme, ajur gibi dekor yöntemleri yapma. Doku oluşturma, sırlama uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Plastik torna çamurlarının tanıtımı, çamurun yoğrularak havasının alınması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
2 | Çamuru tornada merkeze getirme pratiği kazanma, silindir form şekillendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Çerezlik formların yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Çerezlik uygulamasına devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Vazo tasarımı ve uygulaması yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Vazo uygulamasına devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Yapılan ürünlerin kurutulması, fırınlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özgün tasarımlar yapma, projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi |
10 | Tasarımların değerlendirilmesi, dekorlarının belirlenmesi ve uygulamaya başlanması, projelerin kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama, proje ödevi |
11 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | Yapılan ürünlerin kurutulması, fırınlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Sırlama, Sırlı Pişirim (ikinci fırınlama) | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Renkli Oksitler, Sır, önlük veya tulum (atölye giysisi) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |