|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ülkemizde ve yurt dışında hadis merkezli gerçekleşen güncel tartışmalardan ve literatürden öğrencilerin haberdar olmalarının sağlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlk dönemden itibaren hadis merkezli gerçekleştirilen tartışmaları kavrayabilme |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ülkemizdeki hadisler konusundaki temel tartışma noktalarını analiz edebilme |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tartışma meselelerinin güncel tartışma konularıyla bağlantısını kurabilme |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Doğu ve Batı'daki hadis tartışmalarını öğrenir |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hadis tartışmalarının müsbet ve menfi yönlerini kavrar |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Hadislerin bilimsl yöntemlerle tartışır |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste hadis ilminin geçmişte problem olarak algılanan alanları, Türkiye'de, Batı'da, İran'da ve Arap dünyasında hadis alanında gerçekleştirilen tartışmalar öğretilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hadis ilminin geçmişte problem olarak algılanan alanları | Anlatım |
2 | İhtilafu'l-hadis ve müşkilü'l-hadis konuları | Anlatım |
3 | İlk dönem hadis meseleleri üzerine yapılan çalışmalar | Anlatım |
4 | Türkiye'de hadis alanında yapılan tartışmalar I | Anlatım |
5 | Türkiye'de hadis alanında yapılan tartışmalar II | Anlatım |
6 | Batı'da hadis alanında yapılan tartışmalar I | Anlatım |
7 | Batı'da hadis alanında yapılan tartışmalar II | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arap dünyasında hadis alanında yapılan tartışmalar I | Anlatım |
10 | Arap dünyasında hadis alanında yapılan tartışmalar II | Anlatım |
11 | Güncel hadis meselelerinin diğer alanlarda gerçekleştirilen tartışmalarla ilişkisi | Anlatım |
12 | Hadislerin bilimsel ymtemlerle tartışılması | Anlatım |
13 | Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme I | Anlatım |
14 | Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme II | Anlatım |
15 | Hadis tartışmalarında klasik kaynaklardan yararlanabilme III | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, TDV Yayınları, Ankara, 1997. | |
2 | Selahattin Polat, Hadis Araştırmaları, İnsan Yayınları, İstanbul, 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |