Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH445 - İLAHİYAT

Kodu: İLH445 Adı: TÜRK DÜŞÜNCESİ TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN ÇETİNEL, FEVZİ YİĞİT, METİN DOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Türk düşüncesi tarihinin, kayna eve kavramlarının öğrenciye aktarılarak bugünün sorunlarını analiz edebilme ve çözüm üretebilme becerisi kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk düşünce tarihine dair temel kaynakları bilir PÇ-
DÖÇ-2 Türk düşünce dünyasına dair temel kavramları doğru biçimde analiz edebilir PÇ-
DÖÇ-3 Çağdaş Türk düşünce dünyası ile tarihsel bağlantıyı doğru bir şekilde kurarak analiz edebilir PÇ-
DÖÇ-4 Türk düşüncesini oluşumunda etkili olan düşünür ve yazarları tanır. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Türk düşünce tarihinin temel eserleri ve düşüncesi üzerindeki literatür taraması ve kaynakların izlenmesidir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler Anlatma Yöntemi
2 Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler Anlatma Yöntemi
3 Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler Anlatma Yöntemi
4 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler Anlatma Yöntemi
5 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler Anlatma Yöntemi
6 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler Anlatma Yöntemi
7 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler Anlatma Yöntemi
10 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler Anlatma Yöntemi
11 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler Anlatma Yöntemi
12 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler Anlatma Yöntemi
13 Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler Anlatma Yöntemi
14 Türk düşüncesi tarihinin güncel düşünce tarihindeki yeri Anlatma Yöntemi
15 Türk düşüncesi tarihinin güncel düşünce tarihindeki yeri Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk Düşünce Tarihi, Prof. Dr. H. Ömer Özden, BİLGE KÜLTÜR SANAT, 2020
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60