|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, FEVZİ YİĞİT, METİN DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Türk düşüncesi tarihinin, kayna eve kavramlarının öğrenciye aktarılarak bugünün sorunlarını analiz edebilme ve çözüm üretebilme becerisi kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk düşünce tarihine dair temel kaynakları bilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Türk düşünce dünyasına dair temel kavramları doğru biçimde analiz edebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Çağdaş Türk düşünce dünyası ile tarihsel bağlantıyı doğru bir şekilde kurarak analiz edebilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Türk düşüncesini oluşumunda etkili olan düşünür ve yazarları tanır. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği Türk düşünce tarihinin temel eserleri ve düşüncesi üzerindeki literatür taraması ve kaynakların izlenmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler | Anlatma Yöntemi |
3 | Türk düşüncesi tarihinin oluşumunda etkili olan isimler | Anlatma Yöntemi |
4 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler | Anlatma Yöntemi |
5 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler | Anlatma Yöntemi |
6 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan sosyal faktörler | Anlatma Yöntemi |
7 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler | Anlatma Yöntemi |
10 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan dini faktörler | Anlatma Yöntemi |
11 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler | Anlatma Yöntemi |
12 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler | Anlatma Yöntemi |
13 | Türk düşüncesinin oluşumunda etkili olan coğrafi faktörler | Anlatma Yöntemi |
14 | Türk düşüncesi tarihinin güncel düşünce tarihindeki yeri | Anlatma Yöntemi |
15 | Türk düşüncesi tarihinin güncel düşünce tarihindeki yeri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Düşünce Tarihi, Prof. Dr. H. Ömer Özden, BİLGE KÜLTÜR SANAT, 2020 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |