|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAVVA ÖZATA (hozata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı tefsirin güncel meseleleri ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler güncel tefsir problemlerinin neler oluduğunu sayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler Kur'ân'ın tarihi bağlamında anlaşılması gerektiğini söyleyebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler Kur'ân ayetlerinin asırdan asıra farklı yorumlanabileceğini anlayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler Kur'ân'da nesh ile ilgili bilgi elde edebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenciler Kur'ân'ın genel özelliklerini sayabilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kur'ân'da nesh, kadın, cihad, mucize ve ceza gibi konular bu derste ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kur'ân'ın temel özellikleri. | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
2 | Akıl-vahiy ilişkisi. | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
3 | Modern tefsir yöntemleri: Semantik, Hemrenötik. | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
4 | Kur'ân'a modern yaklaşımlar: (Ahmed Han) | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
5 | Nesh | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
6 | Nesh | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
7 | İlmi tefsir | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kadın hakkındaki ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
10 | Kadın hakkındaki ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
11 | Cihat hakkındaki ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
12 | Mucize hakkındaki ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
13 | Mucize hakkındaki ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
14 | Cezalarla ilgili ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
15 | Cezalarla ilgili ayetler | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Albayrak, İsmail. Klasik Modernizmde Kur'an'a Yaklaşımlar, İFAV Yayınları, İstanbul, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |