|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, YAHYA YAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı Yakın dönemde Kurânın yorumuyla ilgili yazılan tefsirlerden seçme metinler okutularak, Kurâna getirilen yeni yorumlar öğrenciye tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tefsirin her dönemde yapılmasının gereğini kavrayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tefsirde yakın dönemde telif edilen eserleri tanıyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yakın dönem tefsirlerinin klasik dönemdekilerden farklı yönlerini görebilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yakın dönem tefsirlerdeki orijinal yönleri tanıyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kuranın her döneme yeterli bir kitap olduğunu kavrayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kurânın bilimle çatışmadığının farkına varabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-16 Rasyonel düşünebilme PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farklı tefsir metinlerin okunması ve tercüme edilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Reşid Rızanın Tefsîrul-Kurânil-Hakîm adlı eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
2 | Tahir b. Aşurun et-Tahrir vet-Tenvîr eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
3 | Mahmud Hicazinin et-Tefsîrul-Vâdıh eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
4 | Seyyid Kutupun Fî Zilalil-Kuran eserinden seçme metinle | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
5 | Mevdudinin Tefhimul-Kuran eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
6 | Zuhaylinin et-Tefsîrul-Münîr eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
7 | Zuhayliden seçme metinlere devam | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sabunî´nin et-Tefsîru´l-Vadıh el-Müyesser Tefsirinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
10 | Sâbuninin Ahkam Tefsirinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
11 | Sabuninin Safvetüt-Tefâsir eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
12 | Er-Rafiinin İcazul-Kurân adlı eserinden seçme metinler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
13 | Konyalı Mehmed Vehbinin Ahkamul-Kurân eserinden seçme metinle | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
14 | Süleyman Ateşin Tefsirinden bazı bölüm | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
15 | Elmalının Tefsirinden bazı bölümler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zuhayli, Vehbe. et-Tefsiru’l-Münîr. Beyrut Dâru'l-Fikr, 1991. | |
2 | Mevdudi, Ebu’l-Alâ, Tefhimu’l-Kur’an, İnsan Yayınları, İstanbul 1986. | |
3 | Yazır, Elmalılı Muhammed Hamdi, Hak Dini Kur’an Dili, İstanbul: Eser Neşriyat, 1971. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
klasik tefsir metinleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |