Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olabilme; |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Can explain the different ideas around the common concepts |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Modern dönemde ortaya çıkan problemlere cevap verebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Dinin temel metinlerini modern problemler ışığında yorumlayabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İslâm düşüncesinin genel yapısı. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İslâm düşüncesinin genel yapısı. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
2 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
3 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
4 |
Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
5 |
Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
6 |
İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
7 |
Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
10 |
Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
11 |
Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
12 |
Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
13 |
M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
14 |
Muhammed İkbal, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
15 |
Sezai Karakoç, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Söz konusu alandaki kaynaklar ve ilgili güncel makale ve kitaplar. |