|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı laboratuvarda kullanılan temel materyal ve metotlara yönelik bilgi kazandırmak, temel deneyleri gerçekleştirebilecek beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | laboratuvarlarda kullanılan temel materyal ve metotlara yönelik bilgi edinebilir |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | temel deneyleri gerçekleştirebilecek blgiye sahip olur |
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | maddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini test edebilir ve sayabilir. |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cam ve plastik malzemeler, mikropipet ve cam pipet yardımı ile madde transferi, Madde tartmak; Çözelti karıştırma yöntemleri ile ph metre, cam ve plastik malzemelerin temizliği; İnkübasyon yöntemleri; Sterilizasyon yöntemleri; Sıvıları santrifüjler aracılığı ile çöktürmek;Katıların ve Sıvıların Yoğunluğunun Tayini, Maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleriyle tanınması, | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve Genel Laboratuvar Kuralları | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Laboratuvarda kullanılan cam ve plastik malzemeler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Laboratuvarında kullanılan cihazlar ve çalışma prensipleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | laboratuvarda kullanılan kimyasallar ve olası kimyasal risk etmenleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Laboratuvarda tehlike işaretleri ve güvenlik | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Laboratuvarda sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Laboratuvar kazalarında ilkyardım | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çözelti hazırlama | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Çözelti hazırlama | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Mikrobiyoloji laboratuvarları ve uygulamaları ile ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Sitoloji laboratuvarları uygulamaları ile ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Histoloji laboratuvarları uygulamaları ile ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Biyokimya laboratuvarları uygulamaları ile ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genetik laboratuvarları uygulamaları ile ilgili teknikler | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bahattin Adam,"Laboratuvar Aletleri".Nobel Yayın Dağıtım; Ankara, 2000, 1. baskı, ISBN No: 975-591-172-3 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders sunuları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||