| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSA KAR (musa.kar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı mikrobiyal metabolizmayla ilgili temel kavramlar ve önemli metabolik yollarla ilgili bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bakteri metabolizmasıyla ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Bakterilerde enerji metabolizmasını bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Bakterilerde azot metabolizmasını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Bakterilerde primer ve sekonder metabolitleri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mikroorganizmalardaki metabolik reaksiyonlar, mikrobiyal enerji sistemleri, azot metabolizması, primer ve sekonder metabolitler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Mikrobiyal metabolizmaya giriş | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Prokaryotik ve ökaryotik hücre metabolizmaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Bakterilerde aerobik ve anaerobik solunum | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Bakterilerde aerobik ve anaerobik solunum | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Bakterilerde primer metabolit sentezi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Bakterilerde primer metabolit sentezi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Ders tekrarı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bakterilerde sekonder metabolit sentezi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Bakterilerde azot metabolizması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Bakterilerde enerji metabolizması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Bakterilerde enerji metabolizması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Bakterilerde fotosentez | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Bakterilerde fotosentez | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Ders tekrarı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Brock Biology of Microorganisms, thirteenth edition, 2011, M.T. Madigan, J.M.Martinko, Pearson | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||