|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, prokaryot ve ökaryot genomu ile ilgili temel kavramlara ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | prokaryot genom yapısı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ökaryotik genom yapısını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genler ve genom, prokaryot ve ökaryot genomunun yapısı, gen ekspresyonunun düzenlenmesi, epigenetik, mutasyonlar ve tamir mekanizmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genler ve genom | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Prokaryot genomunun yapısı | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Ökaryot genomu | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Genom üzerinde kodlanan ve kodlanmayan bölgeler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Gen ekspresyonun incelenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Gen ekspresyonun temel adımları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Tekrarlı DNA bölgeleri | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Transposable genetik elemanlar | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Gen mutasyonları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Gen mutasyonlarının çeşitleri ve nedenleri | Anlatma Yöntemi |
| 12 | DNA onarım mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Mitokondri ve kloroplast DNAsı | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Epigenetik regülasyon | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genomik imprinting | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Topaktaş, M. "Moleküler Genetik" | |
| 2 | William S. Klug , Michael R. Cummings , Michael A. Palladino , Charlotte A. Spencer "Genetik Kavramlar" | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı ve ders sunuları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||