|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAŞİM ERDOĞAN (hasimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yetenekleri geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Milli Mücadele dönemi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı Devleti'nin Milli Mücadele dönemindeki durumunu anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
milli mücadele dönemi, Osmanlı devleti ve Avrupalı devletler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birinci Dünya Savaşı ve Savaşın Sonuçları | Sözlü Anlatım/Seminer |
2 | Mondros Ateşkes Antlaşması ve Mondros Ateşkes Antlaşmasının Uygulanması | Sözlü Anlatım/Seminer |
3 | İzmir’in İşgali ve Mütareke Dönemine Genel Bakış | Sözlü Anlatım/Seminer |
4 | Kuva-yı Milliye ve Cemiyetler | Sözlü Anlatım/Seminer |
5 | Mustafa Kemal’in Samsun’a Çıkışı, Genelgeler ve Erzurum ve Sivas Kongreleri | Sözlü Anlatım/Seminer |
6 | Misak-ı Milli ve TBMM’nin Açılışı | Sözlü Anlatım/Seminer |
7 | Milli Mücadele Dönemi İç İsyanlar ve Sevr Antlaşması | Sözlü Anlatım/Seminer |
8 | Ara Sınav | |
9 | Milli Mücadele’de Doğu ve Güney Cephesi | Sözlü Anlatım/Seminer |
10 | Milli Mücadele’de Batı Cephesi ve İnönü Savaşları | Sözlü Anlatım/Seminer |
11 | Milli Mücadele Dönemi’nde Dış Politika ve Milli Mücadele’nin Mali Kaynakları | Sözlü Anlatım/Seminer |
12 | Eskişehir-Kütahya Savaşları ve Sakarya Savaşı | Sözlü Anlatım/Seminer |
13 | Sakarya Savaşı Sonrası Gelişmeler ve Büyük Taarruz | Sözlü Anlatım/Seminer |
14 | Mudanya Ateşkes Antlaşması ve Lozan Barış Antlaşması | Sözlü Anlatım/Seminer |
15 | Cumhuriyetin İlan Süreci | Sözlü Anlatım/Seminer |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali | |
2 | Milli Mücadele Makaleler, ATAM Yayınları | |
3 | Fahri Belen, Türk Kurtuluş Savaşı | |
4 | ATATÜRK, Mustafa Kemal; Nutuk, Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006. | |
5 | MÜDERRİSOĞLU, Alptekin Kurtuluş Savaşı’nın Mali Kaynakları, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
tahta projeksiyon kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |