|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Osmanlı Devleti veya diğer Türk Hanlıkları veya devletlerin arasındaki ilişkileri neden-sonuç ilişkisi kapsamında öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Hanlıkları ile olan Münasebetleri değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Hanlıklarının Osmanlı Devleti ile ilişkileri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Altınorda devletini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Altın Orda Devletinin Çöküşü, Hanlıkların kurulması, Rusya'nın yayılma politikası ve bu süreçte Osmanlı Devleti ile diğer Türk devletleri arasındaki münasebetleri içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme. | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Altın Orda Devletinin çöküşü | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Türkistanda Hanlıkların kurulması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Kafkasyada Hanlıkların kurulması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Türk Hanlıkları'nın Siyasi ve kültürel sınırları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Rusyanın Hanlıklar üzerindeki politikaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Türk Hanlıklarının kendi aralarındaki münasebetler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Devleti ile siyasi ilişkiler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Osmanlı Devleti ile kültürel ilişkiler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Türk Hanlıkları arasındaki anlaşmazlıklar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Osmanlı Devleti ile olan anlaşmazlıklar veya entrikalar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Osmanlı Rusya münasebetlerinde Hanlıkların rolu | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Rus genişlemesine karşı Hanlıkların mücadelesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Hanlıkların Rus hakimiyetine girmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Belgelerle Osmanlı Türkistan İlişkileri XVI-XX Yüzyıllar, Başbakanlık Devlet Arşivleri, Ankara-2005 | |
2 | Mehmet Saray: Rus İşgali Devrinde Osmanlı Devleti İle Türkistan Hanlıkları Arasındaki Siyasî Münasebetler (1775 - 1875), İstanbul-1990 | |
3 | Fahrettin Kırzıoğlu: Osmanlının Kafkas Ellerini Fethi, TTK-1998 | |
4 | Yeni yapılmış ilmi araştırmalar ve makaleler. | |
5 | Osmanlı Belgelerinde Kırım Savaşı, Başbakanlık Devlet Arşivleri Yayını, Ankara,2006 | |
6 | Osmanlı Belgelerinde Karabağ, Başbakanlık Devlet Arşivleri Yayını, İstanbul, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, Yeni bulgular, Harita, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |