|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYHUN ŞAHİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortaçağ Kavramı Ortaçağ’ın Özellikmaleri Roma İmparatorluğu'nun dağılma süreci. Hıristiyanlığın doğuşu, yayılması ve Roma' da sağlamlaşması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavimler Göçü ve Roma İmparatorluğu'nun ikiye ayrılması. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Feodalite kavramı ve Avrupa'da ortaya çıkışı. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Roma İmparatorluğu'nun yıkılışı. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Frank krallıkları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Merovenj ve Karolenj krallıkları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | İspanya'da Vizigot Krallığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | İtalyan şehir devletleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa'da İslam fetihleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Avrupa'da Hıristiyanlığın yayılması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Kavimler Göçü sonrası Avrupa'da yeni istilalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Haçlı Seferleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Avrupa'da din-siyaset ilişkisi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Milli monarşilerin ortaya çıkışı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Ortaçağ Avrupasında kültür | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Marc Bloch, Feodal Toplum | |
2 | Jacques le Goff, Ortaçağ Batı Uygarlığı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |