Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR637 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: TAR637 Adı: SURİYE-MISIR TÜRK TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Türklerin Suriye ve Mısır topraklarındaki varlığını ve tarihini öğretmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mısır ve Suriye'nin Türklerden önceki tarihini kavrayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Mısırdaki Türk tarihini kavrayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Suriyedeki Türk tarihini kavrayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mısırda kurulan Türk devletleri. Suriyede kurulan Türk devletleri. Bu bölgelerdeki Türk eserleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türklerden önce Mısır. Anlatma Yöntemi
2 Türklerin Mısırda kurduğu devletler Anlatma Yöntemi
3 Türklerin Mısırda kurduğu devletler (Tolunoğulları, İhşitler, Eyyubiler, Memlükler) Anlatma Yöntemi
4 Türklerin Mısırda kurduğu devletler (Tolunoğulları, İhşitler, Eyyubiler, Memlükler) Anlatma Yöntemi
5 Türklerin Mısırda kurduğu devletler (Tolunoğulları, İhşitler, Eyyubiler, Memlükler) Anlatma Yöntemi
6 Türklerin Mısırda kurduğu devletler (Tolunoğulları, İhşitler, Eyyubiler, Memlükler) Anlatma Yöntemi
7 Türklerin Mısırda kurduğu devletler (Tolunoğulları, İhşitler, Eyyubiler, Memlükler) Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türklerden önce Suriye. Anlatma Yöntemi
10 Suriyede kurulan Türk devletleri (Suriye Selçukluları Devleti, Dımaşk Atabegliği, Zengiler, Mısır Türk Sultanlığı (Memluklar) Anlatma Yöntemi
11 Suriyede kurulan Türk devletleri (Suriye Selçukluları Devleti, Dımaşk Atabegliği, Zengiler, Mısır Türk Sultanlığı (Memluklar) Anlatma Yöntemi
12 Suriyede kurulan Türk devletleri (Suriye Selçukluları Devleti, Dımaşk Atabegliği, Zengiler, Mısır Türk Sultanlığı (Memluklar) Anlatma Yöntemi
13 Suriyede kurulan Türk devletleri (Suriye Selçukluları Devleti, Dımaşk Atabegliği, Zengiler, Mısır Türk Sultanlığı (Memluklar) Anlatma Yöntemi
14 Suriyede kurulan Türk devletleri (Suriye Selçukluları Devleti, Dımaşk Atabegliği, Zengiler, Mısır Türk Sultanlığı (Memluklar) Anlatma Yöntemi
15 Bu bölgelerdeki Osmanlı hakimiyeti Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şerefüddün Yaltkaya, Baybars Tarihi, TTK,1941
2 Remzi Kılıç, Osmanlı Yönetiminde Irak ve Suriye Tarihi Coğrafyası XIX Yüzyılda İdari Yapısı, İdeal Kültür Yayıncılık, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
haritalar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 178