|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RÜMEYSA KARS (rumeysakars@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RÜMEYSA KARS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Osmanlı Osmanlı diplomasinin yapısını ve özelliklerini öğrenmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yeniçağ’da Osmanlı diplomasisinin işleyişini ve yapısını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Osmanlı diplomatisine yön veren görevlilerin girişimlerini analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Osmanlı’nın Yeniçağ’da ilişkiye girdiği devletlerin diplomatik anlayışlarını analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yeniçağ’da Osmanlı diplomasisi, diplomasiye yön veren şahıs ve bürolar, Yeniçağ’da Osmanlı diplomatları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Kaynakları | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 2 | Diplomasinin Doğuşu | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 3 | Yeniçağ’da Bir Diplomasi Ustası Devlet: Venedik ve Modern Diplomasinin Doğuşu | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 4 | Yeniçağ’da Osmanlı Diplomasisine Yön Verenler: Reisiül-Küttab ve Bürosu | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 5 | Yeniçağ’da Osmanlı’da Elçi Kabulleri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 6 | Yeniçağ’da Avrupa’ya Gönderilen Osmanlı Elçileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 7 | Bir Osmanlı Diplomasi Girişimi: Karlofça’da Osmanlı Elçileri ve Diplomasisi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeniçağ’da Osmanlı-İran İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 10 | Yeniçağ’da Osmanlı-Venedik İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 11 | Yeniçağ’da Osmanlı-Memluk İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 12 | Yeniçağ’da Osmanlı-Avusturya İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 13 | Yeniçağ’da Osmanlı-Rusya İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 14 | Yeniçağ’da Osmanlı- Fransa İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 15 | Yeniçağ’da Osmanlı-İngiltere-Hollanda İlişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oral Sander, Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü, İstanbul 1974. | |
| 2 | Maria Pia Pedani Fabris, Venedik’te Osmanlı Diplomatları, Ankara 2011. | |
| 3 | Henry Kissinder, Diplomat, İstanbul 2005. | |
| 4 | Ahmet Davutoğlu, Stratejik Derinlik, İstanbul 2009 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon aleti, Ders sunumları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||