|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLAY AĞIRNASLI (nilayagirnasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLAY AĞIRNASLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
8.-13. yüzyıl arası İslam dünyasını anlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Emevi tarihini kavrayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Abbasi tarihini kavrayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Emevi ve Abbasi devletlerinin siyasi, askeri, ekonomik ve sosyal durumlarının tahlili ve anlatımı bu derste yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müfredat ve ders kaynaklarının tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | İslam dinin doğuşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | İslam dünyasının durumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Emevi Halifeliğinin kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Emevi Halifeliğinin siyasi faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Emevi Halifeliğinin kültürel faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Emevi Halifeliğinin kültürel faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Abbasi Halifeliğinin kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Abbasi Halifeliğinin siyasi faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Abbasi Halifeliğinin siyasi faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Abbasi Halifeliğinin siyasi faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Abbasi Halifeliğinin siyasi faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Abbasi Halifeliğinin kültürel faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Abbasi Halifeliğinin kültürel faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Corci Zeydan İslam Uygarlıkları Tarihi 1 | |
2 | Corci Zeydan İslam Uygarlıkları Tarihi 2 | |
3 | P. Hitti Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |