|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYHUN ŞAHİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
haçlı seferleri hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | haçlı seferleri halkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | haçlı seferlerinin islam dünyası üzerindeki etkilerini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | islam dünyasının Haçlı seferlerine bakışını tartışabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haçlı seferleri ve onun iki dünya arasında akisleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hıristiyanlığın ortaya çıkışı | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
2 | Roma ve Hıristiyanlık | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
3 | Avrupa'da Hıristiyanlığın yayılması | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
4 | Erken Ortaçağ'da din ve siyaset | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
5 | Doğu Ortodoks-Batı Katolik kiliseleri arasındaki iktidar mücadelesi | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
6 | İslam fetihleri ve Batı dünyasındaki reaksiyonları | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
7 | İtalya ve İspanya'nın Müslümanların eline geçmesi | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa'da Reconquista ve Kutsal Savaş kavramının ortaya çıkışı | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
10 | Büyük Schisma (1054): Batı ve doğu kiliselerinin çatışması | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
11 | Haçlı Seferleri (1-2) | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
12 | Haçlı Seferleri (3-4) | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
13 | Haçlı Seferleri (5-6) | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
14 | Haçlı Seferleri ve Türkler | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
15 | Haçlı Seferleri'nin sonuçları | 1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Steven Runciman, Haçlı Seferleri I-II-III | |
2 | Seyhun Şahin, Sicilya'da Normanlar ve Müslümanlar | |
3 | Işın Demirkent, Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi | |
4 | Birsel Küçüksipahioğlu, Trablus Haçlı Kontluğu Tarihi | |
5 | Ebru Altan, Antakya Haçlı Prinkepsliği Tarihi Kuruluş Devri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
haritalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |