|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAŞİM ERDOĞAN (hasimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarihi meseleleri çözmek ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Tarihi meseleleri tartışabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | konuya yönelik literatür taraması yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarih İlmi ve Modern Dönem Tarihçiliği | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 2 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Metodolojisi | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 3 | Osmanlı’dan Cumhuriyete Geçiş ve Arşivler | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 4 | Cumhurbaşkanlığı Arşivi ve Atase Arşivi | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 5 | Diğer Arşivler ve Resmi Gazeteler | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 6 | Düsturlar ve Kavanin Mecmuası | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 7 | Zabıt Cerideleri, Mevzuat Külliyatı ve Tüzükler | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ayın Tarihi ve Tanzimat Dönemi Süreli Yayınları | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 10 | Meşrutiyet Dönemi Süreli Yayınları ve Milli Mücadele Dönemi Süreli Yayınları | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 11 | Cumhuriyet Dönemi Dergileri ve Bibliyografik Eserler | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 12 | Ansiklopediler, Sözlükler, Rehberler, Kronolojiler ve Anayasalar | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 13 | Nutuk ve Milli Mücadele Dönemine Ait Hatıralar | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 14 | Milli Mücadele Dönemi Telif ve Tetkik Eserler, | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 15 | Milli Mücadele Dönemi Sözlü Kaynaklar ve İnternet Kaynakları | Sözlü Anlatım/Seminer |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk (Atam Yayınları, Zeynep Korkmaz) | |
| 2 | Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynaklar I | |
| 3 | Başbakanlık Osmanlı ve Cumhuriyet Arşivi Belgeleri | |
| 4 | ATASE Arşivi Belgeleri | |
| 5 | Osmanlıca Gazete Koleksiyonları | |
| 6 | E. Semih Yalçın : Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları, Berikan Yayınevi, Ankara 2020. | |
| 7 | ATATÜRK, Mustafa Kemal; Nutuk, Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||