|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT KOÇAK (kursatkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta Asya ve Karadeniz’in Kuzeyi’ndeki Coğrafyada Bozkır Kavimleri Hakimiyeti ve Kültürünü öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | iskitler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | bozkır Kültürü hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | hun devleti hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bozkır kültürü, yerleşik tarım ekonomisinin yetersiz kalması sonucu hayvancılığa dayalı olarak ortaya çıkmıştır. Hayvancılık ekonomisine dayalı olarak otlak ve su boylarını takip etmek suretiyle konargöçer bir hayat başlamıştır. Bu yeni hayat biçimine bozkır atlı kültürü adı verilmiştir. Bozkır kültüründe büyük koyun sürüleri atlar vasıtasıyla idare edilmiş ve yeni bol sulu ve otlu araziler keşfedilmiştir. Bu süreç ele alınıp anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bozkır Kültürünün Ortaya Çıkışı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Bozkır Kültürü ve Coğrafyası | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | İskitlerin Ortaya Çıkışı ve Adı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | İskitlerin Siyasi Tarihi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | İskitlerin Kültürü | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Sarmatların Ortaya Çıkışı ve Adı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Sarmat Siyasi Tarihi ve Kültürü | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hun Adı ve Ortaya Çıkışı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Hunların Siyasi Tarihi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Hunların Siyasi Tarihi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Hun Kültürü | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Göktürk Adı ve Ortaya Çıkışı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Göktürk Siyasi Tarihi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Genel Tekrar | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İlhami DURMUŞ; İskitler, TKAE Yayınları, Ankara 1993. | |
2 | İlhami DURMUŞ; Sarmatlar, Ankara 1997. | |
3 | Prof. Dr. Bahaeddin Öğel; Büyük Hun İmp. Tarihi, , TTK yayınları. | |
4 | Salim KOCA; Türk Kültürünün Temelleri II, Ankara 2003. | |
5 | Laszlo RASONYI; Tarihte Türklük, TKAE. Yayınları, Ankara 1996. Akdes Nimet Kurat, İdil Boyu ve Karadeniz'in Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Murat Kitap ve Yayınevi | |
6 | LIU MAU TSAI; Doğu Türkleri(Çin Kaynaklarına Göre), Terc. Ersel KÂHYA- Deniz BANOĞLU, Selenge Yayınları, İstanbul 2006. | |
7 | Ahmet TAŞAĞIL; Kök Tengri'nin Çocukları, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 9 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |