|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Doğu Türkistan tarihinin siyasi, ekonomik ve sosyal açılardan incelemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğu Türkistan’da Uygur Türklerinin geçmişten günümüze kurdukları devletlerin tarihini analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğu Türkistan coğrafyasını anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doğu Türkistan’da Uygur Türklerinin geçmişten günümüze kurdukları devletlerin iktisadi yapısını analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğu Türkistan’ın temel coğrafi ve stratejik özellikleri ile bölgede kurulan devletlerin siyasi, askerî, sosyal ve ekonomik gelişmelerinin incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğu Türkistan Türklerinin XVI. Asırdan Yakub Bey’e Kadarki Tarihleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Doğu Türkistan’ın Çin İstilasına Uğraması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Yang Tseng-hsin Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Yang Tseng-hsin Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Chin Shu-jen Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Chin Shu-jen Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Siyasi Çekişmelerin Odağındaki Doğu Türkistan | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sheng Shih-tsai Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Sheng Shih-tsai Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Guo-Min-Dang Yönetiminin Çöküşü ve Komünist Çin’in Doğu Türkistan’a Hâkim Olması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Doğu Türkistan’dan Yapılan Göçler 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Doğu Türkistan’dan Yapılan Göçler 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Doğu Türkistanlıların Türkiye’ye Göçmen Olarak Yerleştirilmeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | sa Yusuf Alptekin, Doğu Türkistan davası, 2. bs. İstanbul: Seha Neşriyat, 1992. | |
2 | Esir Doğu Türkistan için: İsa Yusuf Alptekin´in mücadele hatıraları, İsa Yusuf Alptekin; der. M. Ali Taşçı, İstanbul: Doğu Türkistan Neşriyat Merkezi, 1985. | |
3 | İklil Kurban, Doğu Türkistan için savaş, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1995. | |
4 | Baturlar: Doğu Türkistan milli mücadele tarihi (1930-1949), Polat Kadiri; yayına hazırlayan Ömer Kul, Ankara: Berikan Yayınları, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, tahta, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |