| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı felsefi ve eleştirel düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirmektır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | Mantıksal ve tutarlı düşünce oluşturabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-3 | Eleştirel düşünebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-4 | Farklı görüşleri karşılaştırabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefenin tanımını yaparak, temel kavram ve akımlarını kavratmak. Felsefenin doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi vermek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersi genel olarak tanıtımı, Felsefenin Kökenine Dair Tartışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Felsefe Nedir? Felsefî Tutum ve davranış. Filozof kimdir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Felsefe, bilim, sanat ve din ilişkisi; ortaklıkları, farklılıkları | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Felsefenin Alt Disiplinleri ve Yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Felsefe Öğretimi; yaklaşımlar, yöntemler, yardımcı disiplinler | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Felsefe Öğretimi; yaklaşımlar, yöntemler, yardımcı disiplinler | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Varlık felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Varlık felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Bilgi Felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Bilgi Felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Ahlak Felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Ahlak Felsefesi; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Estetik; konusu ve problem alanı | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Felsefeye Giriş ahmet Cevizci Say Yayınları | |
| 2 | A. Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, Sentez Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 0 | |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 241 | ||