|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin İlkçağ filozofları hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yunan düşünürlerinin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte sayar |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | En az iki kavram arasında Yunan düşünürlerinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sofistler ile Sokrates'in felsefesi arasındaki farkı bilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Platon felsefesinin temel kavramlarını tanır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğa filozofları, Sofistler ve Sokrates, Platon. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkçağ felsefesinin genel özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
2 | Presokratik düşüncenin ana unsurları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
3 | Doğa filozofları, | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
4 | Herakleitos-Parmenides | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
5 | Yunan Atomcuları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
6 | Sofistler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
7 | Sofistler | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sokrates | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
10 | Sokrates | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
11 | Sokratik Okullar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
12 | Platon | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
13 | Platon | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
14 | Platon | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefesi, Say Yayınları, 2016 | |
2 | Eduard Zeller, Grek Felsefesi Tarihi, Çev. Ahmet Hamdi Aydoğan, Say Yayınları, 2008 | |
3 | Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi Cilt 1-5 | |
4 | Walter Kranz Antik Felsefe Metinler ve Açıklamalar Çev. Saffet Babür, Sosyal Yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Makaleler ve kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 9 | 6 | 54 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 6 | 54 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 6 | 54 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 5 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 251 |