| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ÖMER CERAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin İlkçağ filozofları hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yunan düşünürlerinin en az beşini temel sorunlarından en az birisiyle birlikte sayar | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | En az iki kavram arasında Yunan düşünürlerinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Sofistler ile Sokrates'in felsefesi arasındaki farkı bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Platon felsefesinin temel kavramlarını tanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğa filozofları, Sofistler ve Sokrates, Platon. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | İlkçağ felsefesinin genel özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 2 | Presokratik düşüncenin ana unsurları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 3 | Doğa filozofları, Tales, Anaksimenes, Anaksimandros, nedensellik düşüncesi ve ruhun varlığı. | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 4 | Herakleitos-Parmenides evrenin düzeni de değişim | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 5 | Yunan Atomcuları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 6 | Sofistler İnsan her şeyin ölçüsü müdür? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 7 | Sofistler İnsan her şeyin ölçüsü müdür? | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sokrates yaşamı ve ahlak görüşü | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 10 | Sokrates | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 11 | yunan düşüncesinde değişimin yönleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 12 | Platon ontolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 13 | Platon epistemolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 14 | Aristoteles | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmet Cevizci, İlkçağ Felsefesi, Say Yayınları, 2016 | |
| 2 | Eduard Zeller, Grek Felsefesi Tarihi, Çev. Ahmet Hamdi Aydoğan, Say Yayınları, 2008 | |
| 3 | Ahmet Arslan İlkçağ Felsefe Tarihi Cilt 1-5 | |
| 4 | Walter Kranz Antik Felsefe Metinler ve Açıklamalar Çev. Saffet Babür, Sosyal Yayınlar | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makaleler ve kitaplar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 9 | 6 | 54 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 9 | 6 | 54 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 6 | 54 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 5 | 45 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 251 | ||