|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eleştirel düşünebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı görüşleri karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Felsefenin tanımı, temel kavram ve akımlar. Felsefenin doğuşu ve gelişimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ahlak Felsefesi Nedir? Değer sorunu, ahlaksal ve estetik değerler. Ahlaksal bir davranışın koşulları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Etik kuramların sınıflandırılması: Klasik ve modern kuramlar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Mutlulukçu ahlak felsefeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Stoa ahlakı, tektanrılı dinler ve ahlak felsefesi. Seküler ahlak ve faydacılık. Kant ve ödev ahlakı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Siyaset felsefesi Nedir? Siyaset ve ahlak felsefesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Devlet ve en iyi yönetim. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Platon, Aristoteles, Hobbes, Rousseau, Locke | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ütopyalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Sanat Felsefesi Nedir? Sanat felsefesi ve estetik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Sanat kuramları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Din felsefesi ve teoloji. Teizm, Deizm, Panteizm ve Ateizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Tanrının varlığına ilişkin kanıtlar ve eleştirileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Eğitim felsefesi nedir? Eğitim felsefesinin temel sorunları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Eğitim felsefesi nedir? Eğitim felsefesinin temel sorunları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cevizci, Ahmet, Felsefeye Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, 2011. | |
| 2 | Bolay, Süleyman Hayri, Felsefeye Giriş, Ankara, 2008. | |
| 3 | Arslan, Ahmet, Felsefeye Giriş, Ankara, 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 241 | ||