Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Dönemin felsefesinin genel karakterini açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Dönemin felsefesinin temel sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Dönemin felsefi çözümleme/akıl yürütme biçimlerini örnekleriyle açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
|
|
DÖÇ-5 |
Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dönemin felsefecilerince öne çıkarılan sorunlar ve çözüm önerilerinin dökümü; önceki ve sonraki dönemlerdeki temel sorunlarla karşılaştırmalar; dönemin felsefesinin genel karakterinin tanıtılması. İlk Erken Hristiyan Felsefesi, Aziz Augustinus, Boethius, Anselmus, Abelardus, Aziz Thomas, Duns Scotus, Ockhamlı William, Skolastik felsefesinin ruhu, Rönesans ruhu, Ortaçağ’da çeşitli metafizik, mantık ve dil felsefesi konuları, tümeller sorunu, Aristoteles tercümeleri ve İslam felsefecileriyle etkileşimler. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri ve Kadim Yunan düşüncesinden tevarüs eden konular ve kaynaklar. |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
2 |
Kadim Yunan düşüncesinin orçağa aktarımında önemli bir durak olarak iskenderiye okulu ve Yeni Platonculuk. |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
3 |
Yeni Platonculukla başlayan bir tartışma alanı olarak ortaçağda felsefe-din ilişkisi |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
4 |
Augustinus ve felsefesi |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
5 |
Skolastik Felsefenin Genel Özellikleri |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
6 |
Thomas Aquinas ve Anselmus |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
7 |
Ortaçağda yahudi ve hrisyan felsefesinin tartışma alanları |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İslam filozoflarının ortaçağda felsefi tartışmalara katkıları |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
10 |
Ockham'lı William ve Duns Scotus |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
11 |
Rönesans Felsefesine Giriş |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
12 |
Rönesans'ta Felsefe Akımları |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
13 |
Rönesans Felsefesinde Bilim |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
14 |
Rönesans Felsefesinde Siyaset ve Ütopyalar |
Anlatma Yöntemi ve soru cevap |
15 |
Genel Değerlendirme |
tekrar yapılacaktır |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Çüçen, A. K. (2010). Orta Çağ ve Rönesans’ta Felsefe, Bursa: Ezgi. |
2 |
Gilson, E. (2003). Ortaçağ Felsefesinin Ruhu, çev. Öcal, Ş., İstanbul: Açılım. |
3 |
Betül Çotuksöken, Saffet Babür, Metinlerle Ortaçağda Felsefe, Bilgesu Yayıncılık |
4 |
Etienne Gilson, Ortaçağda Felsefe, Kabalcı Yayınevi |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap. |