|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye klasik doğruluk fonksiyonları mantığının kavramlarını tanıtmak, bileşik önermelerin anlam yapılarını çözümleme yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mantığın temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doğrusal fonksiyonları doğrusal olmayanlardan ayırt eder. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Önerme eklemlerinin anlam yapılarını açıklayabilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bileşik önermelerin anlam yapılarını çözümleyebilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Anlam çözümlemesinde tablo ve çözümleyici çizelge yöntemlerini etkin bir biçimde kullanır. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Batı yazınlarında “klasik” olarak bilinen (yani birinci düzey ve kaplamsal) mantığın önermeler kuramının incelenmesi. Doğrusal eklemlerle elde edilen bileşik önermelerin anlam yapılarının, doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge yöntemleri kullanılarak serimlenmesi. Aynı yöntemler yoluyla, önermelerin semantik statülerinin saptanması, mantıki içerim ve eşdeğerlik gibi önermeler arası mantıki bağıntıların gerçekleşmesinin, önerme kümelerinin tutarlılığının ve çıkarımların geçerliliğinin denetlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mantığa giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Doğruluk fonksiyonu ve doğrusallık | Anlatma Yöntemi |
4 | Doğrusal önerme eklemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Doğruluk tablosu | Anlatma Yöntemi |
6 | Doğruluk tablosu | Anlatma Yöntemi |
7 | Doğruluk tablosu | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğruluk çizelgesi (çözümleyici çizelge) | Anlatma Yöntemi |
10 | Doğruluk çizelgesi | Anlatma Yöntemi |
11 | Doğruluk çizelgesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Doğruluk çizelgesi | Anlatma Yöntemi |
13 | Doğruluk çizelgesi | Anlatma Yöntemi |
14 | Sıradan dilden/dile çeviriler | Anlatma Yöntemi |
15 | Uygulamalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 1. Cilt: Temel Mantık, Ankara: METU Press. | |
2 | Özlem, D. (2011) Mantık. İstanbul: Notos. | |
3 | Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 15 | 75 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |