Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 205 - FELSEFE

Kodu: FLS 205 Adı: MODERN MANTIK 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye klasik doğruluk fonksiyonları mantığının kavramlarını tanıtmak, bileşik önermelerin anlam yapılarını çözümleme yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mantığın temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Doğrusal fonksiyonları doğrusal olmayanlardan ayırt eder. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Önerme eklemlerinin anlam yapılarını açıklayabilir. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bileşik önermelerin anlam yapılarını çözümleyebilir. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Anlam çözümlemesinde tablo ve çözümleyici çizelge yöntemlerini etkin bir biçimde kullanır. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Batı yazınlarında “klasik” olarak bilinen (yani birinci düzey ve kaplamsal) mantığın önermeler kuramının incelenmesi. Doğrusal eklemlerle elde edilen bileşik önermelerin anlam yapılarının, doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge yöntemleri kullanılarak serimlenmesi. Aynı yöntemler yoluyla, önermelerin semantik statülerinin saptanması, mantıki içerim ve eşdeğerlik gibi önermeler arası mantıki bağıntıların gerçekleşmesinin, önerme kümelerinin tutarlılığının ve çıkarımların geçerliliğinin denetlenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mantığa giriş Anlatma Yöntemi
2 Temel kavramlar Anlatma Yöntemi
3 Doğruluk fonksiyonu ve doğrusallık Anlatma Yöntemi
4 Doğrusal önerme eklemleri Anlatma Yöntemi
5 Doğruluk tablosu Anlatma Yöntemi
6 Doğruluk tablosu Anlatma Yöntemi
7 Doğruluk tablosu Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Doğruluk çizelgesi (çözümleyici çizelge) Anlatma Yöntemi
10 Doğruluk çizelgesi Anlatma Yöntemi
11 Doğruluk çizelgesi Anlatma Yöntemi
12 Doğruluk çizelgesi Anlatma Yöntemi
13 Doğruluk çizelgesi Anlatma Yöntemi
14 Sıradan dilden/dile çeviriler Anlatma Yöntemi
15 Uygulamalar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 1. Cilt: Temel Mantık, Ankara: METU Press.
2 Özlem, D. (2011) Mantık. İstanbul: Notos.
3 Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 15 45
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 15 75
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182