| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Psikoloji ile ilgili temel konuları kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikoloji biliminin temel kavramlarını kullanır | 
			
		 
			PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar | 
			
		 
			PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği ile psikolojinin alt alanları, tarihsel gelişimi ve ekolleri içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı, psikolojinin önemi ve kuralları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 2 | Psikoloji biliminin tanımı ve içeriği psikolojinin alt alanları tarihsel gelişimi ve ekoller | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 3 | Psikolojide araştırma yöntemleri psikolojide etik konular | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 4 | Fizyoloji ve davranış merkezi sinir sistemi çevresel sinir sistemi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 5 | Genetik ve davranış İnsan davranış genetiği (zeka,şizofreni,kişilik özellikleri,saldırganlık vb.) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 6 | Duyusal süreçler ve özellikleri Duyusal eşikler Duyular(görme,acı/ağrı vb.) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 7 | Algı,algısal örgütleme Algısal değişmezlikler Uzaklık,derinlik algısı Algısal yanılsamalar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bİlinç ve kuramsal yaklaşımlar Uykunun aşamaları ve fizyolojisi Rüya | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 10 | Bilinçte yapay değişmeler Madde kullanımı Psikoaktif ilaçlar ( depresanlar,stimulanlar,halüsinojenler ) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 11 | Öğrenme ve özellikleri Klasik koşullanma ve bileşenleri Edimsel koşullanma İnsanlarda klasik koşullanma ve davranış değişikliği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 12 | Öğrenme Aralıklı pekiştirme Bilişsel öğrenme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 13 | Bellek Duyusal kayıtlar Kısa süreli bellek ( çalışan bellek ) | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 14 | Bellek Uzun süreli bellek (episodik-semantik bellek,örtük-açık bellek) Yeniden yapılandırılmış bellek | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 15 | Yıl sonu değerlendirmesi ve genel tartışma | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, Çev. T. Geniş, Kaknüs Yayınları, 2009 | |
| 2 | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 2003 | |
| 3 | Clifford T. Morgan, Psikolojiye Giriş, Çev. Sirel Karakaş & Rükzan Eski, Eğitim Kitabevi, 2009 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 3 | 21 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 3 | 21 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 170 | ||