| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
modern felsefenin genel özelliklerini tanır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Dönemin önde gelen felsefecilerinin kuramlarını ve iddialarını tanır. |
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Dönemin bilim sorunlarını felsefeye etkileriyle kavrar. |
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| on yedinci yüzyıl filozof ve kuramları
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Modern felsefenin kökenleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 2 |
modern felsefenin genel özellikleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 3 |
Kartezyen felsefe geleneği |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 4 |
Descartes felsefesinin genel özellikleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 5 |
Descartes ve yöntem |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 6 |
Malabranche |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 7 |
Spinoza felsefesinin genel özellikleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Spinoza ve panteizm tartışmaları |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 10 |
Leibniz felsefesinin genel özellikleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 11 |
Leibniz ve teodise tartışmaları |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 12 |
Hobbes felsefesiningenel özellikleri |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 13 |
Hobbes'un siyaset felsefesi |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 14 |
Metinlerle modern felsefe |
•Tartışma Yöntemi
•Anlatma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 15 |
Genel değerlendirme |
•Tartışma Yöntemi
•Soru Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Altınörs, A. (2016). İdealar ve Dil Bağlamında Locke ile Leibniz, İstanbul: Bilge Kültür Sanat. |
| 2 |
Cevizci, A. (2010). Felsefe Tarihi (Thales'ten Baudrillard'a), İstanbul: Say. |
| 3 |
Descartes, R. (2015). Felsefenin İlkeleri, çev. Akın. M., İstanbul: Say. |
| 4 |
Spinoza, B. (2011). Ethica: Geometrik Yöntemlerle Kanıtlanmış ve Beş Bölüme Ayrılmış Ahlak, çev. Dürüşken, Ç., İstanbul: Kabalcı. |
| 5 |
Leibniz, G. W. (2014). Monadoloji-Metafizik Üzerine Konuşma, çev. Altınörs, A., İstanbul: Bilge Kültür Sanat. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Makale kitap |